Skip to main content
فهرست مقالات

چهار نقش مکتب آموزشی ترویج در فرایند توسعه کشاورزی وعمران روستایی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : توسعه کشاورزی و عمران روستایی ، نقش مکتب آموزشی ترویج ، روستایی ، توسعه ، فرآیند توسعه کشاورزی و عمران ، فرایند توسعه کشاورزی و عمران ، روستائیان ، برنامه‌های توسعه کشاورزی و عمران ، فرآیند توسعه و عمران ، توسعه و عمران

خلاصه ماشینی:

"و به لحاظ همین اصالت‌ بیولوژیکی و وابستگی اقتصادی و اجتماعی، امروزه عنوان می‌شود که کار توسعه کشاورزی‌ مرتبط به اصول علمی و موازین تکتنولوژیک، وابسته به شرایط،الزامات و محدودیت‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود)عمران روستایی به عنوان لازمه توسعه کشاورزی،که تعالی‌ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است و بدین‌قرار،متضمن‌ برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های تعاونی و جلب مشارکت‌های‌ مردمی به منظور تأمین شرایط لازم و کافی در محیط زیست روستایی‌ و اشتغال آنان در آن محیط است. عمران روستایی،به عنوان لازمهء توسعه‌ کشاورزی،بستر تعالی ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است،و بدین‌قرار متضمن برنامه‌های‌ متنوعی در زمینه‌های تعاونی و جلب‌ مشارکت‌های مردمی در گسترش تعلیمات‌ اساسی و طرح و اجرای برنامه‌های بهداشتی، بهزیستی،زیربنائی،ساماندهی فضائی‌ و کالبدی،ارتباطی،مواصلاتی و رفاهی برای‌ تسهیل دگرگونی‌های بنیادی در جهت بروز پدیده‌های کیفی در بین اعضای جوامع تولید کننده روستایی به منظور تأمین شرایط لازم‌ و کافی در محیط زیست روستایی و اشتغال آنان‌ در آن محیط است. درعین‌حال،مقام و موضع ترویج به عنوان‌ یک رابط،و مراجعهء مستمر ارباب رجوع‌ روستایی برای کسب دانش‌های تکمیلی و مهارت‌های عملی و جدید به منظور بهره‌مندی‌ از استعدادهای بالقوه،ضرورت تماس مستمر ترویج با مراجع علمی و منابع تحقیقاتی برای‌ تحصیل اطلاعات«روزبه‌روز»در جهت تامین‌ خواست‌های متنوع مردم می‌باشد این تماس‌ مستمر در مجموع،سبب افزایش روزمرهء آگاهی‌های عوامل ترویج از مسائل و مشکلات‌ موجود و پدیده‌های نوظهور اصلی و جانبی در جوامع روستایی و نیز تعالی آگاهی‌های فنی و تکنولوژیکی آنان از آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در جهان دانش می‌گردد،و این‌ پویائی مکتب در فرآیند توسعه را تثبیت‌ می‌کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.