خلاصه ماشینی:
"با این اقدامات، آنها به اجرای رهنمودهای سازمان ملل متحد در حمایت از مصرفکنندگان،در حوزههای ذیل،کمک کردهاند: -حمایت از منافع اقتصادی اعضاء -حفظ سلامتی و بهداشت اعضاء -آموزش و اطلاعرسانی به اعضاء -ارائه توصیه و همکاری با دولت گرچه نهضت تعاونی مصرف بخشی است که میتواند به بهترین وجه مسائل مربوط به مصرفکنندگان را باز شناسد،اما بخشهای دیگر نیز،به این لحاظ که سازمانهایی مردمیاند و که منافع اعضاء را در اولویت قرار میدهند، میتوانند به اجرای رهنمودهای سازمان ملل کمک کنند.
ا به نام سازمان بینالمللی تجارت توزیعی تعاونیهای مصرف Inter-Coop )،انجمنی مرکب از ده فدراسیون ملی مصرف از فنلاند،مجارستان،ژاپن،نروژ،سوئد، اسلو واکی،سوئد و بریتانیا باعث همکاری بازرگانی بین سازمانهای عضو شده و بدینسان توان رقابتی تعاونیهای خردهفروشی را در بازار بالا برده است.
-ارائه اطلاعات و آموزش اعضاء (برچسب-محیط زیست-تغذیه) انجمن تعاونیهای مصرف سوئد، Frbundet Kooperativ سیاست زیست محیطی را از سال 3991 به اجرا گذاشته است این اقدام شامل رهیافتی نظاممندتر بوده و قصد دارد آموزش و اطلاعاتی در مورد محصولاتی که عرضه میکند به اعضاء و مشتریان ارائه دهد.
-ارزیابی کالاها بااستفاده از تحلیل چرخه زندگی -خارج کردن کالاهای مصر از بازار (به تصویر صفحه مراجعه شود) -رواح کالاهای به لحاظ زیستمحیطی سالم ت)ترویج حداقل اسراف با اعمال سیاستهای زیستمحیطی -کاهش،استفاده مجدد و بازیافت -کاهش بستهبندی -انتخاب مواد قابل استفاده مجدد و اجرای برنامههای بازیافتی -تشویق جمعآوری ضایعات ث)اتخاذ سیاست حمایت از محیط زیست بهعنوان هدف غایی تولید: -معرفی اصل چرخه اکولوژیکی بهعنوان اساس طرحریزی،توسعه،و برنامهریزی فعالیت تعاونیهای مصرف و نظامهای مدیریتی زیستمحیطی ج)تجدیدنظر و اتخاذ سیاستهای قیمتگذاری به منظور تضمین قابلیت رقابت در بازار برای محصولاتی که کاملا باتوجه به محیط زیست تهیه شدهاند."