Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت ژاپنی (تئوری z)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مدیر، ایجاد علایق متقابل میان کارکنان، مدیریت ژاپنی، سازمان، همبستگی میان کارکنان ژاپنی، ویلیام اوچی، همبستگی، مسئولیت، ایجاد همبستگی و علاقه متقابل

خلاصه ماشینی:

"براساس این‌ تئوری سعی می‌شود که به منظور ایجاد همبستگی و علاقه متقابل بین افراد در یک سازمان،سازمان را به صورت یک‌ خانواده درآورند و نفوذ و رسوخ افراد را در یکدیگر هرچه بیشتر افزایش دهند. 2-تصمیم‌گیری مبتنی بر رضایت و توافق دسته‌جمعی که در این‌جا مدیر به‌ طور انفرادی تصمیم‌گیری نمی‌کند بلکه به‌ افراد تحت سرپرستی خود دستور می‌دهد تا موضوع را بررسی کنند و نتیجه را قبل‌ از اتخاذ تصمیم توسط وی،مورد ملاحظه‌ و بررسی قرار دهند و پس از آن اظهار نظر و تصمیم‌گیری گروهی صورت می‌گیرد. 3-مسئولیت جمعی که براساس این‌ تئوری مسئولیت نظارت بر پروژه‌ها و اعمال پاداشها یا تنبیهات مسئولیت‌ جمعی تمام کارکنان واحدهای اصلی و فرعی سازمان است که از تصمیم‌گیری‌ مبتنی بر رضایت و توافق ناشی می‌شود. ایجاد علایق‌ متقابل میان کارکنان از یک طرف و سازمانشان از سوی دیگر نتیجه را به‌ دست می‌دهد که،بهره‌وری سازمانهای‌ ژاپنی با روابط متقابل همبستگی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.