خلاصه ماشینی:
"این کار مستلزم رعایت نکات چندی است که در جاهای مختلف و نیز در زمانهای مختلف اندکی تفاوت دارد اما کلیات آن به شرح زیر در همهجا و همه وقت،صدق میکند: 1-مشتری در قبال کالاها و خدماتی پول میپردازد که خود را نسبت به آن وابتسه احساسا کند.
ثانیا باید رسوم مورد توجه عده زیادتری از مردم ملاک عمل قرار گیرد مگر آنکه تولید کالا یا امکان عرضه خدمات چنان محدود باشد که به اتکای گروهی اندک نیز بتوان آن را به فروش رساند.
درست است که قبلا گفته شد مردم امروز عاقلانهتر رفتار میکنند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در همه ما عقل بر احساس غلبه نمیکند بلکه معمولا عکس این حالت بیشتر دیده و شنیده میشود.
به علاوه رک و راست باید بگوییم که مشتریان امروز نسبت به کالاها یا خدماتی که مثلا زودتر از سالی یکی بار حراج شود سوءظن پیدا میکنند و لذا احتمال دارد استفاده از این ترفند معنا به زیان صاحب آن باشد.
21-نوآوری یا استفاده از خلاقیت از دیگر نکاتی است که در زمینه عرضه خدمات به همان تغییر دکوراسیون نزدیک است،اما در خردهفروشی کالاها به کاربرد ابتکار در تولید باز میگردد لذا مستقیما ممکن است به خردهفروش ارتباط نداشته باشد،اما چون تولیدکننده توسط فروشنده با ذهنیت و واکنش مشتری آشنا میشود نقش خردهفروش را در نوآوری میتوان مهم دانست.
با این حال،در آنچه به نوآوری در قلمرو فروش مربوط میشود،پیشنهادهای ابتکاری زیردستان برای عرضه کالاها یا خدمات به مشتریان بالفعل یا بالقوه است که میبایست مورد توجه مدیر قرار گیرد و در حد امکان از آن استفاده کند."