Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل مؤثر در ارتقاء کیفیت سازمان

نویسنده:

خلاصه ماشینی:

"در جامعه کنونی ما نیز تصور اینکه همیشهمشتری نیازمند محصول است،مشتری را تسلیم تولیدات و فرآورده‌های خود می‌کنند و فرهنگ«سهل‌انگاری»و «همین که هست»را رایج و افراد از این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) که توقعی داشته باشند و یا نیازهای خود را بتوانند در محصولات مطرح نمایند بازمانده‌اند و در نتیجه عرضه‌کنندگان کالا به مشتری حاکمند و از آن جایی که‌ رقابت هم وجود ندارد و یا مقدار آن‌ ضعیف است پس برای چه همه عرضه‌ کنندگان کالا به فکر تجدید نظر در کیفیت‌ محصول خود و تحرکی عمیق در این زمینه‌ باشند؟ بنابراین باید فرهنگ«کیفیت‌خواهی» را هم در سطح عرضه‌کنندگان کالا و هم‌ در ذهن مشتریان متبلور نمود. لذا آموزش و آگاهی دادن می‌تواند در موارد زیر باشد: الف-آموزش انجام کار گروهی کردن ب-آموزش فنون مختلف کیفیت و استانداردهای بین المللی ج-آگاهی دادن از منافع حاصل از کیفیت خوب و بهبود مستمر به صورت‌ افزایش بهره‌وری،کم کردن هزینه‌ها و ایجاد روحیه ابتکار و نوآوری در کارکنان 3-جلب نظر مشتری: تلقی هر واحد مشتری واحد قبلی در فرآیند تولید یک محصول عامل دیگری از ایجاد یک کیفیت مؤثر در فرآیند تولیدات است بدین معنی که تمام تحویل‌ گیرندگان کالا و خدمات در سازمان خود نوعی مشتری هستند و بنابراین هر بخش‌ از سازمان از سایر قسمت‌ها مشتریانی‌ دارد و اگر تمام بخشها این قاعده را رعایت کنند تا رضایت مشتریان خود را تأمین کنند قطعا کیفیت افزایش خواهد یافت و امروزه نگرش به خواسته مشتری‌ موفقیت هر حرکت صنعتی به شمار می‌آید که از خواسته‌های مدیریت است."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.