خلاصه ماشینی:
"اگر موضوعی امکانپذیر بودن اتصال اطلاعاتی سیستمهای داخلی شرکتها به اینترنت و قرار گرفتن اطلاعات به موقع لحظهای در اختیار کاربران را مفروض تلقی کنیم،سؤال دومی که مطرح میشود این است که"در چه شکل و قالبی؟"این قلمرویی است که محققان حسابداری به خوبی توان و آمادگی بررسی و تحقیق در این زمینه را دارند.
اما همچنان سؤالاتی در این زمینه وجود دارد که آیا این تمرکز بر عملیات شرکت پدیدآورنده حسابرسی بهتری از واحد تجاری است؟علاوه بر آن،این پرسش هم مطرح است که حسابرس تا چه اندازه میتواند به طرفهای انجامدهنده خدمات بیرون سپاری شده،اعتماد کند؟اگر حجم وسیعی از کارهای شرکت بیرون سپاری شده باشد (یعنی همان چیزی که در دنیای واقعی امروز یک اتفاق عادی است)آیا میتوان بدون داشتن نگاهی عمیق و دقیق به این قبیل طرفهای تجاری،در مورد شرکت نظر داد؟اینها بخشی از مواردی است که پیش از دانستن میران اثربخشی رویکردهای جدید حسابرسی باید درباره آنها تحقیق شود.
در حالی که تحقیقات زیادی در حیطه سیستمهای اطلاعاتی انجام و نتایج آن منتشر شده،اما هنوز درک اندکی در این مورد وجود دارد که چه چیز،سیستم را قابل اتکا میسازد و چطور میتوان سیستم قابل اتکا را تشخیص داد؟ نتایج چنین تحقیقاتی سبب خواهد شد تا سایر محققان به درک بهتری از موضوع قابلیت اتکا در سیستمها نائل شوند.
در شرایطی که حرفه حسابرسی دستخوش تغییرات سریع و پرتنشی در مورد نحوه انجام خدمات حسابرسی، شده است و موضوع تضمین عملکرد سیستمهای اطلاعاتی نیز به عنوان یک موضوع نوظهور،لا اقل در ابعاد فعلی آن مطرح است،فرصتهای بینظیری پیشروی محققان پدید آمده تا در نقش سکانداران هدایت جامعه حرفهای،در این شرایط پر تحول وارد عمل شوند."