Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی سطح رضایت مصرف کنندگان از محصولات LED (مقایسه برند شرکت فرانور گستر جنوب(بدیع نور،لیان نور و لوکس)و ستاره روشنایی پارس) مقاله

نویسنده:

چکیده:

ﯾﮑﯽ از ﺑﺎ ارزش ﺗﺮﯾﻦ داراﯾﯽ ﻫﺎی ﻫﺮ ﺷﺮﮐﺖ، ارزش وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺪ اﺳﺖ. ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ از ﻧﻈﺮ ارز ش وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺪ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﺎﻻﯾﯽ در ذﻫﻦ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن دارﻧﺪ، ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻧﺪ درﻣﯿﺎن دﯾﮕﺮﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ درﺻﻨﻌﺖ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺧﻮدﺷﺎن، ﺳﻮد آورﺗﺮ ﺗﻠﻘﯽ ﮔﺮدﻧﺪ. اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﻄﺢ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺤﺼﻮل LED ﺷﺮﮐﺖ ﻓﺮاﻧﻮر ﮔﺴﺘﺮ ﺟﻨﻮب )ﺑﺪﯾﻊ ﻧﻮر، ﻟﯿﺎن ﻧﻮر و ﻟﻮﮐﺲ( در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺤﺼﻮل LED ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺘﺎره روﺷﻨﺎﯾﯽ ﭘﺎرس اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ ﻧﻮع ﺟﻤﻊ آوری اﻃﻼﻋﺎت از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﻣﻮردی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻓﺮاﻧﻮر ﮔﺴﺘﺮ ﺟﻨﻮب ﺑﺪﯾﻊ ﻧﻮر، ﻟﯿﺎن ﻧﻮر و ﻟﻮﮐﺲ( و ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺘﺎره روﺷﻨﺎﯾﯽ ﭘﺎرس 480 ﻧﻔﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻮده و ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺟﺪول ﮐﺮﺟﺴﯽ و ﻣﻮرﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ ای ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ﺣﺪاﻗﻞ 214 ﻧﯿﺎز ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺮم اﻓﺰار ﻟﯿﺰرل و روش آﻣﺎری ﻣﺪل ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ رواﺑﻂ ﺑﯿﻦ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭘﺮاﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﻧﺘﺎج ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﻗﯿﻤﺖ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﺗﺮﻓﯿﻌﯽ، ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎﻧﺎل ﺗﻮزﯾﻊ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺮ ﺗﺼﻮﯾﺮ ذﻫﻨﯽ در رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن دارد.

خلاصه ماشینی:

"جدول ٤: مقادیر فرضیه ٣ آماره تی مقدار جدول نتیجه گیری مقدار تاثیر 3/21 ١/٩٦ تاثیر دارد ٠/٢٦ چون مقدار قدرمطلق آماره تی برابر ٣/٢١ و بزرگتر از مقدار جدول ١/٩٦ می باشد پس فرض یک را نتیجه می گیریم یعنی فعالیت های ترفیعی تأثیر مثبت بر تصویر ذهنی مشتری در رضایت مصرف کنندگان برند محصول LED شرکت فرانور گسترجنوب (بدیع نور، لیان نور، لوکس ) در مقایسه با محصول LED شرکت ستاره روشنایی پارس در بازار دارد و مقدار تاثیر برابر ٠/٢٦ و مثبت (مستقیم ) می باشد. نتیجه گیری با استفاده از داده های گروه نمونه و بکارگیری فنون تجزیه و تحلیل های آماری، نتایج زیر بدست آمده است : فرضیه اول (١): عملکرد کانال توزیع تأثیر مثبت بر تصویر ذهنی در رضایت مصرف کنندگان برند محصول LED شرکت فرانور گسترجنوب (بدیع نور، لیان نور، لوکس ) در مقایسه با محصول LED شرکت ستاره روشنایی پارس در بازار دارد. تفسیر نتایج آزمون : چون مقدار قدرمطلق آماره تی برابر ٤/٨٨ و بزرگتر از مقدار جدول ١/٩٦ می باشد پس فرض یک را نتیجه می گیریم یعنی عملکرد کانال توزیع تأثیر مثبت بر تصویر ذهنی در رضایت مصرف کنندگان برند محصول LED شرکت فرانور گسترجنوب (بدیع نور، لیان نور، لوکس ) در مقایسه با محصول LED شرکت ستاره روشنایی پارس در بازار دارد و مقدار تاثیر برابر ٠/٣٢ و مثبت (مستقیم ) می باشد."

کلیدواژه ها:

وفاداری به برند ، ارزش برند ، ﮐﯿﻔﯿﺖ ادراک ﺷﺪ ، ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ، ﺗﺼﻮﯾﺮ ذﻫﻨﯽ ، آﮔﺎﻫﯽ از ﺑﺮﻧﺪ


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

تحتاج دخول لعرض محتوى المقالة. إذا لم تكن عضوًا ، فتابع من الجزء الاشتراک.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You need Sign in to view the content of the article. If you are not a member, proceed from part Membership.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.