Skip to main content
فهرست مقالات

راه کارهای توسعه بیمه های خرد در کشور با تمرکز بر مدل های توزیع و فروش

نویسنده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ، بیمه‌های خرد ، توسعه بیمه‌های خرد در کشور ، راه‌کارهای توسعه بیمه‌های خرد ، عرضه مؤثر بیمه‌های خرد فراهم ، مؤسسات بیمه ، بیمه‌ها مؤسسات تامین مالی ، مؤسسات تامین مالی و اعتباری ، قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران ، تعاونی‌ها

خلاصه ماشینی:

"از این‌ نوع بیمه‌ها مؤسسات تامین مالی و اعتباری‌ که وامهای خرد عرضه می‌کنند نیز به خوبی‌ بهره‌مند می‌شوند و بدین ترتیب زمینه رشد و توسعه این بخش که خود نیاز اولویت‌دار خانواده‌های کم درآمد می‌باشد فراهم‌ می‌شود. از نظر سازمانی کانونهایی که اقشار کم درآمد عضو یا مشتری آنها هستند،از قبیل‌ تعاونی‌ها،مؤسسات قرض‌الحسنه و مؤسسات تامین مالی و اعتباری خرد، مناسب‌ترین مکانها برای عرضه این نوع بیمه‌ می‌باشند. از آنجا که قانون تاسیس بیمه مرکزی‌ ایران و بیمه‌گری تقریبا"هیچگونه ضوابط و شرایط محدود کننده‌ای برای اعطای‌ نمایندگی تعیین ننموده و تنظیم امور نمایندگی و دلالی بیمه را در صلاحیت بیمه‌ مرکزی ایران و شورایعالی بیمه قرار داده‌ است با انجام اصلاحاتی در آئین‌نامه‌های‌ نمایندگی می‌توان زمینه بهره‌گیری از شبکه‌های موجود غیر بیمه‌ای را برای عرضه‌ مؤثر بیمه‌های خرد فراهم نمود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.