Skip to main content
فهرست مقالات

آثار بازاریابی صحیح در بهبود بهره وری مؤسسات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازاریابی، بهره‌وری، آثار بازاریابی صحیح در بهبود، قیمت، کارکنان، مشتری، بنگاه، فروش، بررسی آثار بازاریابی صحیح

خلاصه ماشینی:

"یعنی موفقیت یک واحد اقتصادی در سطح خرد و وصول به اهداف‌ بازرگانی مؤسسه وقتی حاصل می‌شود که کالا یا خدمتی با کیفیت مطلوب و تامین‌کننده‌ رضایت مشتری به گونه‌ای تولید،قیمت‌ گذاری،توزیع و پشتیبانی شود که از منابع‌ محدود بطور متناسب و مطلوب(بهینه)استفاده‌ شده و نسبت ستانده به نهاده مرتبا افزایش یابد. بنابراین هر قدر سهم نهاده در بسته‌بندی کالا بیشتر باشد و دقت و وسواس(و هزینه)بیشتری در این زمینه‌ معمول گردد با عنایت به افزایش فروش و تامین رضایت مشتری نهایتا باعث افزایش‌ ستانده و ترقی بهره‌وری خواهد بود. با افزایش‌ پیچیدگی در کالاها و تولید فرآورده‌های‌ (Hi-Tech) تولیدکنندگان ناچار هستند برای‌ مدت معینی پس از فروش یا بهره‌برداری، تامین خدمات یا قطعات لازم برای تعمیرات یا رفع نواقص احتمالی را بعهده بگیرند و هر قدر زمان گارانتی یک کالا طولانی‌تر و پوشش‌ هزینه‌ای اعم از خدمات یا قطعات آن نسبت به‌ کالای دیگر بیشتر باشد،عمل فروش راحت‌تر و سریع‌تر و رضایت مشتری بیشتر تامین‌ خواهد گردید و نهایتا باعض افزایش بهره‌وری‌ خواهد شد. برخی از انگیزه‌ها که مربوط به کالا می‌شود مانند کوتاه‌تر بودن زمان تحویل، برخورداری از خدمات مانند نصب رایگان، (به تصویر صفحه مراجعه شود) بسته‌بندی رایگان و تسهیلات فروش اعتباری‌ می‌تواند در مقیاس وسیعی باعث افزایش‌ فروش شود و بدیهی است که اگر میزان‌ نهاده‌های افزایش یافته با ستانده‌های افزایش‌ یافته مقایسه گردد،نتیجه بنفع بنگاه خواهد بود و در حقیقت بهره‌وری افزایش خواهد یافت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.