خلاصه ماشینی:
"اول-آموزش ضمن خدمت اگرچه آموزش ضمن خدمت نیازی به توضیح ندارد،اما لازم به یادآوری است که این نوع آموزشها را میتوان به صورتهای زیر عرضه کرد: الف-برگزاری دورههای بلندمدت.
تفاوت دورههای یاد شده در این است که اولی(نوع الف)به مدرکی ختم میشود که در همهجا اعتبار دارد،حال آنکه نوع دوم(ب) فقط در سازمان متبوع رسمیت و ارزش استخدامی دارد.
در نوشته حاضر هدف ما از اشاره به این نکته آن است که کارمندان سازمان با شرکت در دورههای آموزشی فرصت کافی پیدا میکنند تا به استعدادهای درونی خود پی ببرند و آن را هرچه بیشتر شکوفا سازند.
از جمله نیازهای رفاهی کارمندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 1-حقوق و مزایای ثابت درحدی که بتواند لا اقل قسمت مهمی از هزینههای جاری آنها را برآورده سازد.
6-وجود مهدکودک برای فرزندان کارمندان از جمله عواملی است که میتواند به دلایل متعدد،بویژه دلایل زیر،مشوق آنان برای بهتر کار کردن باشد: الف-نزدیکی محل نگهداری با محل کار مادر یا پدر و آرامش خاطر ناشی از این امر.
8-بیمارستان وابسته به سازمان،یا بیمارستان و پزشکان طرف قرارداد و از دیگر امکانات رفاهی است که تقریبا در همه سازمانهای بزرگ کشور ما به آن توجه شده، اما چون دفترچههای بیمه درمانی آنقدرها مورد استقابل پزشکان و مراکز درمانی قرار نمیگیرد،سازمانها میتوانند از این راه رضایت بیشتر کارمندان خود را تامین کنند.
اما توافق با واحدهای مختلفی نظیر سازمان تربیت بدنی برای استفاده کارمندان از امکانات آنها سادهترین اقدامی است که میتوان به یاری آن رضایت خاطر کارمندان را فراهم کرد."