Skip to main content
فهرست مقالات

تعاونیهای مصرف، مردمی ترین شبکه توزیع

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونیهای مصرف، شرکتهای تعاونی مصرف، فروش، رعایت سیاست قیمت تعاونیهای مصرف، اقتصادی، گرانفروشی، تعاونیهای مصرف مردمی‌ترین شبکه توزیع، مصرف‌کنندگان، فروشندگان، فعالیت شرکتهای تعاونی مصرف

خلاصه ماشینی:

"تجربه شرکتهای تعاونی مصرف در تعدیل و ارائه سطح واقعی قیمتها،بهبود کیفیت کالا و مبارزه‌ای آرام و مستمر بودن‌ تشنج باگرانفروشی،سابقه‌ای به قدمت‌ تاریخ تعاونیهای جدید دارد و از زمانی‌ آغاز می‌شود که با پیدایش اقتصاد بازار و وقوع انقلاب صنعتی و تحولات ناشی از آن‌ و با بروز تمایلات سودجویی بی‌رویه، زندگی اقتصادی و اجتماعی کارگران و طبقات متوسط جامعه دستخوش‌نابسامانی شده و گرانی و گرانفروشی و کم فروشی کالاهای نامرغوب،به صورت‌ روش معمول مؤسسات تجاری درآمده بود و دستمزد اندک کارگران به ازاء ساعات‌ طولانی کار را به یغما می‌برد. بروز و پیرایش این وضع،یعنی تأثیر مستقیم تعاونیهای مصرف در تعدیل و تثبیت سطح قیمتها در جهت حفظ منافع‌ مصرف‌کنندگان،امری غیر قابل اجتناب‌است،زیرا در صورت عدم رعایت قیمتهای‌ تعاونی،از طرف سایر فروشندگان، مشتریان مختلف به تدریج خریدهای خود را از بخش تجاری به بخش تعاونی انتقال‌ خواهند داد و نتیجه آن که فروشندگان‌ غیر تعاونی،ناچار از رعایت سیاست قیمت‌ تعاونیهای مصرف هستند و مجموع این‌ جریان،به سود کشور و جامعه‌ مصرف‌کنندگان تمام می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.