Skip to main content
فهرست مقالات

ابزار و شیوه‌های تبلیغ دینی

نویسنده:

(6 صفحه - از 35 تا 40)

خلاصه ماشینی:

"در جامعه‌ی کنونی بشری به علت گسترش ارتباطات و سهولت دست‌یابی به اندیشه‌های به ظاهر منطقی غرب و پیشرفت سریع تکنولوژی در جوامع گوناگون و در نتیجه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتن کشورهای جهان سوم و در حال توسعه؛ تبلیغ‌های دینی نیز باید تحولی ژرف یافته و در شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی تجدید نظر گردد. در مذهب شیعه علاوه بر بحث‌های تئوری و فرمول‌های گوناگون فردی و اجتماعی که در قرآن کریم و فرامین پیامبر بزرگوار اسلام وجود دارد و برای تبلیغ به عنوان اصل مطرح است؛ سیره و رفتار پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام) به عنوان الگوهای عملی مورد نظر قرار می‌گیرد. روحانیت و مبلغان به عنوان مرزبانان فکری، فرهنگی همواره باید دغدغه‌ی پاسداری از دین را داشته و راه‌های نفوذ دشمنان به اندیشه و باورهای دینی جامعه‌ی خود را مسدود کرده و حتی از این مقام بالاتر رفته و به سوی اندیشه‌های ملحدانه و شرک‌آلود دشمنان اسلام نقب زده و بذر باورهای دینی را در سرزمین وجود آنان بیافشانند. مبلغان با آگاهی از شبهات مطرح شده و بالا بردن سطح دانش و آگاهی‌های خود در زمینه‌های گوناگون و استفاده از بیانی شیوا و زیبا باید آثار سوء این تبلیغ‌ها را از بین برده و مرزهای فکری دینی را حفظ کنند. ب. شخص سخنور؛ با توجه به این‌که مستعمین در اثناء سخنرانی چشم به سخنور دوخته و تمامی حالات و ظواهر او مورد نظر آن‌هاست باید آراستگی ظاهری داشته باشد و با چهره‌ای بشاش و ایجاد صمیمیت بین خود و مستمعین ارتباط و پیوند محکم‌تری با آن‌ها ایجاد کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.