Skip to main content
فهرست مقالات

نظام اسلامی، توسعه و ترویج حجاب

نویسنده:

(8 صفحه - از 73 تا 80)

خلاصه ماشینی:

"در تلویزیون امروز استفاده ابزاری از جذابیت‌های زنان در تبلیغ کالاهای مصرفی، رواج اختلاط زنان و مردان، روابط ناسالم دختران و پسران، گسترش بدحجابی و خودنمایی، خودآرایی و تبلیغ مدگرایی، در رشد این ناهنجاری در جامعه و شکسته شدن قبح بد حجابی و رقابت در مصرف و توجه به جنس مخالف عامل ترویج دهنده‌ای است، که نه تنها نتوانسته‌ایم مقابله صحیح با آن را داشته باشیم؛ بلکه خواسته یا ناخواسته ابزاری بوده‌ایم در جهت منافع مهاجمین فرهنگی و اهداف آنان. عوامل فرا مرزی: به جز عامل رسانه‌ای که محدودیت در مرزهای جغرافیایی نداشت و لازم بود که نقش رسانه‌ها به طور عمومی و به عنوان عامل جهانی و عنصری در دست استعمارگران مورد توجه و بررسی قرار گیرد و نیز توسعة پر شتاب رسانه‌های الکترونیکی که در تمام جوامع شرایط خاصی را ایجاد می‌کند، عواملی چون برگزاری مراسم جشن‌ها و تکثیر فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل که در توسعه عریانی و بی‌حجابی نقش بسیار پررنگی دارند، تلاش احزاب و باندهای وابسته به فساد غربی، مسأله تورهای مسافرتی جهانگردی و نظام ناهماهنگ و ناهمگون آن، تلاش دولت‌های استعمارگر در مقوله جهانی‌سازی برای یکسان نمودن لباس، آداب معاشرت، روابط زنان و مردان و نفوذ در لایه‌های فرهنگی ملت‌ها تحت شعارهای دموکراسی، آزادی، برابری و طرح شعارهای انسانی آرمانی، در ایجاد و گسترش بحران بدحجابی در کشورهای اسلامی به خصوص ایران قابل توجه و بررسی است. بدحجابی عاملی است که اعتقادات افراد را تحت تأثیر قرار داده و بی‌اعتنایی به فریضه حجاب و عفاف گاهی بی‌توجهی و سهل‌انگاری در دیگر اصول و ارزش‌ها را نیز به همراه دارد، از جمله عقده‌هایی نسبت به دین و فرائض دیگری چون امر به معروف و نهی از منکر و اخلاق و فرهنگ به بار می‌آورد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.