Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغ نوشتاری(15)

نویسنده:

(4 صفحه - از 75 تا 78)

خلاصه ماشینی:

"نکتة دیگر اینکه با توجه به تغییرات مداوم در لغات زبان و تغییر کاربرد و چگونگی دلالت الفاظ، باید به لغت‌نامه‌ای مراجعه کنیم که از جهت زمان تنظیم، به متن مورد نظر نزدیک‌تر باشد؛ به عنوان مثال برای ترجمة متنی از قرن سوم، نمی‌توان به «المنجد» مراجعه کرد. ـ عنوان‌بندی و معین کردن ریز عنوان‌ها ـ فصل‌بندی و تنظیم ساختار اثر ـ بازنگری پانوشت‌ها و واحدهای پیش و پس از متن ـ بازنگری و اصلاح شواهد و مآخذ مسائلی که ویراستار باید به آن توجه داشه باشد، عبارت‌اند از: رعایت وحدت روش؛ ویراستاران مختلف در مسائل ساختاری و صوری، اختلاف نظر و سلیقه دارند و نیز برای بعضی مسائل، ‌قوانین قطعی وجود ندارد. برای اینکه یک نقد کامل و منصفانه داشته باشیم و تمام جوانب مسأله را بررسی کرده باشیم، باید این نکات را مد‌نظر قرار دهیم: استقلال رأی؛ تحت تأثیر سخن کسی قرار نگیریم و پیش‌داوری نکنیم."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.