Skip to main content
فهرست مقالات

حالا گام بعدی؛ تبلیغ نوشتاری

نویسنده:

(6 صفحه - از 88 تا 93)

خلاصه ماشینی:

"براستی برای خلق یک اثر خوب که خواننده را به پای خود میخکوب کند، چه مراحلی را باید پشت سرگذارد؟ البته چگونگی این مراحل ارتباط کاملی دارد با اینکه چه اثری خلق می‌کنیم. آیا از مآخذ و منابع، خوب بهره برده و در انتقال آن‌ها امانت و دقت را رعایت کرده‌ام؟ هنگامی که به این سؤالات پاسخ می‌دهیم، باید واقع‌بین باشیم و به دور از خود‌پسندی برای دست یافتن به نتیجة مطلوب تلاش کنیم. پس از آنکه طرح نوشته مشخص شد و اطلاعات لازم مربوط به موضوع از گنجینة ذهن و منابع گوناگون فراهم گردید باید آن‌ها را به صورت منظم در فصل‌ها و عنوان‌های از قبل تعیین شده قرار داد و تدوین نمود. عنوان این کتاب (تماشاگه راز) از غزلی که در متن به آن پرداخته شده، انتخاب گردیده است: «###مدعی خواست که‌ آید به تماشاگه راز #دست غیب آمد و بر سینة نامحرم زد##» البته گاهی هم پیش می‌آید که عنوان و موضوع، یکی باشند، یا اینکه نویسنده ابتدا عنوان را در ذهن بیافریند و بعد متن را بنویسد؛ اما بهتر است هنگامی که نوشته کامل شد و تمام عبارت‌ها، مفاهیم و محتوای آن پیش روی نویسنده قرار گرفت، نام آن را انتخاب نماید. در انتخاب عنوان‌های این گونه، باید توجه کنیم کلمه بیش از حد کلی و خنثی نباشد؛ به عنوان مثال کلمة «زن» یا «موسیقی» که مفهوم خاصی را به ذهن نمی‌آورند و معلوم نیست چه می‌خواهند بگویند، عناوین مناسبی نیستند، باید با قرار گرفتن در کنار کلمات دیگر، جزئی‌تر شوند و مفهوم یابند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.