Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغ نوشتاری (13)

نویسنده:

(5 صفحه - از 58 تا 62)

خلاصه ماشینی:

"اجزای نامه‌های رسمی ـ نام خدا؛ ـ نشان سازمانی؛ ـ مشخصات دفتری (تاریخ، شماره، پیوست)؛ ـ گیرنده با ذکر نام و سمت اداری؛ ـ موضوع نامه؛ ـ آغاز نامه؛ ـ متن نامه؛ ـ امضاء (نام و نام‌خانواگی و پست سازمانی)؛ ـ رونوشت (در صورتی که افراد دیگری نیز باید در جریان نامه قرار گیرند)؛ ـ‌ نشانی (آدرس پستی، تلفن، نمابر، ایمیل). هرگاه اداره یا شرکتی بخواهد پروژه‌ای را انجام دهد، یا دولت تصمیم بگیرد طرحی را پیاده کند، باید اطلاعات کاملی دربارة آن داشته باشد؛ به عنوان مثال برای احداث کارخانه، مقدار زمین، تعداد کارگر، ماشین‌ها، مواد اولیه، راه تهیة مواد اولیه، نحوة ادارة کارخانه و بسیاری مطالب دیگر باید از قبل روشن شده باشد و مشخص شود که این طرح، توجیه اقتصادی دارد یا نه. برای تهیة یک گزارش خوب باید هدف از نوشتن آن را به طور دقیق بدانیم تا براساس آن، اطلاعات مورد نیاز را به شکل صحیح گزینش کنیم؛ طوری‌که تمام موارد لازم را ذکر کنیم و هیچ نکتة غیرضروری را نیاوریم."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.