چکیده:
انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی1 (IEA) یک تعاونی مستقل و بین المللی متشکل از مراکز پژوهشی است.رسالت این انجمن،هدایت و اجرای مطالعات تطبیقی با تکیه بر سیاستها و امور آموزشی است که به ارتقای یادگیری در سراسر نظامهای آموزشی منجر شود.انجمن مجموعهای از مطالعات یادگیری در زمینهء موضوعات آموزشی اساسی و نیز مطالعه در زمینهء علایق ویژهء اعضا را تصویب و اجرا میکند. جنبههای ویژهء زیر مطالعات انجمن را از سایر مطالعات و پژوهشها متمایز میسازد: 1-مطالعات انجمن بهطور بین المللی و بر پایهء مشارکت اعضا از سراسر جهان، طراحی و اجرا میشوند.همینطور این مطالعات به پژوهشگران و سیاستگذاران اجازه میدهد تا در گفتوگو و یادکیری از سایر همکاران خود در سراسر جهان وارد شوند.نظامهای آموزشی را نیز قادر مسازد تا بهطور شفافتری موقعیت فرهنگی منحصر به فرد خود را از دیدگاهی بین المللی و تطبیقی ملاحظه کنند. 2-مطالعات انجمن بر آن دسته از سیاستها و امور آموزشی تأکید دارد که منجر به توسعهء یک چهارچوب مفهومی بشود.در این چارچوب،معضلات و مباحث مربوط روشن شده،روشهای مناسب تحقیق و برسی پیشنهاد شده و ابزارهای تحلیلی مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوان به بهترین صورت عوامل و مباحث اصلی مرتبط با پیشرفت تحصیلی را تعیین کرد.این اقدامات منجر به تهیه و تدوین ابزارهای سنجش معتبری برای ارزیابی فرایندها و پیامدهای آموزش میشود.
خلاصه ماشینی:
"پردازش اطلاعات این طرح در دانشگاه شیکاگو انجام و نتایج آن در دو جلد منتشر شده است.
طرح مطالعاتی 6 موضوعه2نیز از اقدامات بعدی این انجمن بود که به بررسی میزان موفقیت شش موضوع(علوم،درک مطلب،ادبیات،زبان فرانسه،زبان انگلیسی و
تعلیمات مدنی)در سطح بین المللی اختصاص یافت که در این طرح نیز یکی از مهمترین
(2)- Six Sulect Study()1966 دومین مطالعهء بین المللی ریاضیات،1 (SIMS) در زمانی اجرا شد که بسیاری از
بین المللی میزان موفقیت دانشآموزان در نگارش»2مورد توجه قرار گرفت.
این مطالعهء بین المللی توانست مجموعهای از اصول راهنما را برای آموزش علوم
(4)- Second International Science Study(1980-1989) کشورها را قادر ساخت تا براساس نتایج بین المللی به دست آمده به بررسی عملکردهای
چهارچوب استفاده شده در سومین مطالعهء بین المللی علوم و ریاضیات از
سومین مطالعهء بین المللی ریاضیات و علوم1 (TIMSS)
فنآوری)پیوندی جدانشدنی دارد،طرح سومین مطالعهء بین المللی ریاضیات و علوم در
این مطالعهء بین المللی است(مرکز تحقیقات آموزشی،2731،نشریهء شمارهء 21).
یکی از مطالعات غنی انجمن که به عنوان سومین مطالعهء بین المللی ریاضیات و
علوم تیمز شناخته شده و اطلاعات عمیق و دقیقی در مورد آموزش ریاضیات فراهم
گزارش مفصل این مطالعه که با عنوان مطالعهء ویدئویی کلاس درس تیمز1
این طرح پژوهشی به عنوان قسمتی از سومین مطالعهء بین المللی ریاضیات و علوم(تیمز)
4-تکرار سومین مطالعهء بین المللی ریاضیات و علوم(تیمز)3
در این مطالعه نیز کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال
(3)- TIMSS-R:(Third International Mathematics and Science Study-Repeat برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد TIMSS میتوانید با آدرس زیر تماس"