Skip to main content
فهرست مقالات

بازی را جدی بگیرید! (قسمت چهارم و پایانی)

(6 صفحه - از 48 تا 53)

خلاصه ماشینی:

"ویژگی‌های علمی، تخصصی و فرهنگی از جمله مزایای علمی، تخصصی و فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای و مراکز آن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: افزایش دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، ارتقای دانش زبان انگلیسی، افزایش قدرت تمرکز و توسعة فکری، افزایش توان کار گروهی (زیرا بیشتر بازی‌های رایانه‌ای گیم‌نت‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان بازی تیمی و گروهی در آن‌ها وجود دارد)، ایجاد فرصت رقابت سالم، نوآوری و خلاقیت در جوانان، ارتقای بهرة هوشی، واکنش سریع کاربران و افزایش توان نوآوری و خلاقیت در جوانان. میان انبوه بازی‌های رایانه‌ای که اکنون به راحتی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد، بازی‌های فراوانی وجود دارند که در آن‌ها به مسائل اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورهای مسلمان، به ویژه ایران توهین می‌شود. در این بازی‌ها، بحث تروریست بودن مسلمانان مطرح می‌شود؛ برای مثال، در بازی «اف ـ 111»، پنج کشور مسلمان که میان آن‌ها اسم ایران نیز دیده می‌شود، به منزلة کشورهای حامی تروریسم معرفی می‌شوند. تولید این گونه بازی‌ها نشان می‌دهد که در دنیای امروز، سیاست به دنیای کودکان و نوجوانان نیز وارد شده و اهداف بسیاری را در دنیای دیجیتال به خود اختصاص داده است. از این‌ روی، این بازی‌ها جاذبة سحرآمیزی دارند و چون کودک و نوجوان، خود اجراکننده و در بطن بازی‌اند، همراه با دیگر شخصیت‌های بازی، با حوادث و ماجراهایی درگیر می‌شوند که طراح بازی برایشان تدارک دیده است. دشمن همان است که بازی می‌گوید؛ برای مثال میان انبوه بازی‌های رایانه‌ای که اکنون به راحتی در دسترس کودکان قرار می‌گیرند، بازی‌هایی هستند که در آن‌ها به مسائل اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورهای مسلمان، به ویژه ایران، توهین می‌شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.