Skip to main content
فهرست مقالات

تغذیه سالم

نویسنده:

(3 صفحه - از 73 تا 75)

خلاصه ماشینی:

"در شماره‌‌های گذشته یادآور شدیم؛ هنگامی که رژیم غذایی آغاز می‌‌گردد، بدن کاهش انرژی دریافتی را به کمبود غذا تفسیر می‌‌کند و سطح متابولیسم پایه را به میزان پایین‌‌تری تنظیم می‌‌کند که در این صورت با افزایش مجدد انرژی دریافتی، بدن نسبت به زمان عادی انرژی کمتری را می‌‌سوزاند و انرژی اضافی را به صورت چربی ذخیره می‌‌کند تا خود را برای مواجهه با دوره‌‌های بعدی قحطی، آماده سازد؛ در نتیجه فرد اضافه وزن پیدا می‌‌کند. میزان مواد غذایی گنجانده شده در این رژیم مناسب به نظر می‌‌رسد، ولی زمان وعده‌‌های غذایی و نحوه توزیع مواد غذایی دریافتی بین وعده باید اصلاح شود تا از تغییرات شدید سطح گلوکز خون، ترشح زیاد انسولین و احساس گرسنگی بین وعده‌‌ها جلوگیری شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.