Skip to main content
فهرست مقالات

تازه‌ها

(5 صفحه - از 76 تا 80)

خلاصه ماشینی:

"کاهو موجب افزایش گلبول‌‌های قرمز خون شده و آهن موجود در آن برای درمان کم‌‌خونی مفید است؛ از همین‌‌رو در گونه‌‌ها، سرخی مطلوب پدید می‌‌آورد و اعصاب را منظم می‌‌کند و بر قدرت بینایی می‌‌افزاید. ( 2 ) اسفناج پخته شده را همان روز مصرف کنید اسفناج حاوی اسید اگزالیک و نیترات است و به همین دلیل باید در کمترین فاصله پس از پخت مصرف شود؛ زیرا احتمال ایجاد یک ترکیب پایدار بین نیترید و هموگلوبین به وجود می‌‌آید که این ترکیب باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت‌‌های بدن می‌‌شود. دکتر مظهری با اشاره به این که در مصرف اسفناج باید برخی نکات مراعات شود، گفت: متأسفانه در کشور ما کم‌‌خونی و فقر آهن بین مردان و زنان شایع است که البته در زنان مقدار بیشتری آهن از بدن دفع می‌‌شود. این متخصص تغذیه و رژیم درمانی برای پیش‌‌گیری از فقر آهن توصیه کرد: عدم استفاده از جوش شیرین در نان، عدم مصرف چای بلافاصله قبل و بعد از غذا و افراط نکردن در مصرف فیبرهایی که برای کاهش اشتها استفاده می‌‌شود، و استفاده از میوه‌‌ها و سبزیجات تازه و نیز استفاده نکردن از لبنیات همراه با غذاهای حاوی آهن را از جمله راه‌‌های جلوگیری از کمبود آهن شمرد. مقدار ویتامین و املاح دانه حبوبات، به ویژه گندم با جوانه زدن افزایش می‌‌یابد و استفاده از آن‌‌ها سبب تأمین سلامتی بدن انسان و تقویت عمومی آن می‌‌شود؛ از این جهت نقش بسیار مؤثری در تأمین سلامتی بدن دارد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.