Skip to main content
فهرست مقالات

تازه ها

(3 صفحه - از 71 تا 73)

خلاصه ماشینی:

"این مقدار خرما حاوی 5/2 درصد پروتیین، 5/7 گرم فیبر خوراکی، یک میلی گرم آهن، پتاسیم، ویتامین «آ»، بتاکاروتن، 41 میلی‌گرم کلسیم، 57 میلی‌گرم فسفر است. اما بررسی‌های مکرر نشان می‌دهد که مصرف لیمو شیرین نه تنها برای چنین افرادی مضر نیست، بلکه به ترمیم هرچه سریع‌تر معده نیز کمک می‌کند. مغز فندق مقدار زیادی فسفر دارد و برای افرادی که کارهای فکری می‌کنند بسیار مفید است؛ زیرا موجب تقویت مغز می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف میوه‌های مغزدار مثل فندق با این‌که خودشان حاوی چربی هستند، ـ از نوع چربی غیراشباع است ـ باعث کاهش میزان کلسترول یا LDL می‌شود و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. در هندوچین از میوه گوجه فرنگی به عنوان ملین استفاده می‌شود و برای تقویت مسلولین (مبتلایان به بیماری سل)، تب‌های حصبه‌ای، رفع ورم ملتحمه چشم، آماس گوش (اوتیت) و دفع سنگ کلیه تجویز می‌گردد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.