Skip to main content
فهرست مقالات

منیة المرید؛ فروغی بر تارک حوزه‌های علمیه

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

خلاصه ماشینی:

"این سؤالی مهم است که چرا چنان سابقه‌‌‌ی فرهنگی در برابر وحشیان قرون وسطایی اروپا و دزدان سرگردنه ـ که سال‌‌‌ها میراث علمی و فرهنگی جوامع اسلامی را دزدیده بودند ـ چنان عقب نشینی کرد که با باز شدن مراکزی چون دارالفنون و مدارس ابتدایی به شیوه‌‌‌ی غربی و مآلا دانشگاه ـ نظام آموزش رسمی ـ هنوز و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها مدارس سنتی و حوزه‌‌‌های علمیه اجازه رشد و شکوفایی نیافته‌‌‌اند و از هرگونه امکانات رسمی و قانونی محروم‌‌‌اند، بلکه به صورت یک نظام آموزشی تحمیلی و غیر اصیل و عاریتی و در معرض زوال و نابودی به آن نگریسته می‌‌‌شود و به علوم و معارف موجود در آن و شیوه‌‌‌های آموزشی آن و فرآورده‌‌‌ها و فارغ‌‌‌التحصیلان آن اعتنایی نمی‌‌‌شود و به رسمیت شناخته نمی‌‌‌شود؟!"

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.