چکیده:
اینترنت باعث ایجاد تغییرات زیادی در شرکتها و رفتار خرید افراد شده است. از آنجا که داشتن برند در شرکتها دارای اهمیت زیادی است ، بررسی و ایجاد برند اینترنتی حائز اهمیت می باشد. در این پژوهش با استفاده از روش ارزیابی دیمتل 1 به پیدا کردن عوامل موثر بر وفاداری مشتری به برند اینترنتی در شرکت مبین نت پرداخته شده است. در این پژوهش تکنیک دیمتل برای پیدا کردن معیارهای موثر بر وفاداری مشتری مورد ارزیابی قرار میگیرد و با توجه به قرار گرفتن در عصر اینترنتی این روش یک دیدگاه جدید تصمیم گیری برای افزایش وفاداری به برند اینترنتی برای شرکتها ارائه می دهد. در این راستا دوسری پرسشنامه توزیع گردید و پس از شناسایی فاکتورهای اولیه ای، پرسشنامه ای ماتریسی طراحی شد و برای چهارده نفر از مشتریان وفادار، خبره و آشنا به حوزه بازاریابی و برند در شرکت مبین نت ارسال گردید، پس از بررسی و مشخص شدن عوامل و ، اولویتها از میان عوامل اولیه، فاکتورهای اعتماد 2، رضایت 3، اعتبار برند 4 ارزیابی برند 5، شخصیت برند(صداقت) 6،مراقبت از مشتری 7،پاسخگو بودن 8،احساس فرد به برند، به ترتیب موثرترین مولفه ها بر وفاداری برند اینترنتی بوده و قوی ترین ارتباط را با دیگر موارد دارند که بر این اساس مدلسازی برای برند اینترنتی انجام گرفت.
خلاصه ماشینی:
"شهرت وب سایت های تجاری مشهور به واسطه ی چگونگی عمل به وعده در بازارهای تجارت الکترونیکی تجاری – مشتری بودند [٦ ص٢٠١] / شکل ٤- وفاداری به وب سایت های تجاری ٢-سوالات اصلی پژوهش با توجه به پژوهشهای بررسی شده ، در این پژوهش بدنبال مدلسازی عوامل موثر بر وفاداری مشتری به برند اینترنتی هستیم و به طرح سوالهای تحقیق به شرح زیر می پردازیم : ١)مدل مناسب برای ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برند اینترنتی در شرکت مبین نت چیست ؟ ٢)اجزای تاثیرگذار و بااهمیت در این مدل کدامند؟ ٣)آیا می توان به رابطه ای بین ابعاد و عوامل بدست آمده دست پیدا کرد؟ ٣-روش پژوهش در این پژوهش با استفاده از تکنیک تصمیم گیری گروهی حالت فازی به اولویت بندی متغیرهای مربوط به وفاداری برند اینترنتی در شرکت مبین نت پرداخته میشود.
به این ترتیب ١٤ فاکتور شامل : شخصیت برند(صداقت )، اعتماد نسبت به برند، اعتبار نام تجاری ، تصویر برند، رضایت مشتری از برند، هویت و شناسایی برند، شهرت برند،مراقبت از مشتری، حریم خصوصی درک شده، ارزش مشتری، احساس فرد به برند، پاسخگو بودن شرکت ، ارزیابی نام تجاری شرکت و همچنین وفاداری مورد قبول می باشد که از این فاکتورها در پرسشنامه ماتریسی مورد استفاده قرار میگیرد.
ZiqiLiao, XinpingShi, Wing-KeungWong,(2014)," Key determinants of sustainable smart card paymen "Journal of Retailing and Consumer Services 21(2014)306–313 ١ DEMATEL(Decision Making Trial And Evaluation) ٢ trust ٣ Satisfaction ٤ brand credibility ٥ Brand evaluation ٦ Brand Personality ٧ Customer care ٨ Responsiveness ٩ Perceived brand equity ١٠ Fonetla ١١ Gabus ١٢ causal diagram ١٣ trust ١٤ Satisfaction ١٥ brand credibility ١٦ Brand evaluation ١٧ Brand Personality ١٨ Customer care ١٩ Responsiveness ٢٠ Sensation ٢١ Financial based methods ٢٢ Behavioral based methods ٢٣ Composite methods"