چکیده:
این تحقیق با هدف تاثیر شدت رقابت صنعت حمل و نقل دریایی بر مدیریت کارایی شرکت کشتیرانی
جمهوری اسلامی ایران درسال ١٣٩٦ انجام شده است روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش
توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری تحقیق را تمامی پرسنل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ١٣٩٦ در شهر تهران به خود اختصاص میدهند که بر اساس روش نمونه گیری به روش سرشماری تعداد ٢٢٠ عدد پرسشنامه در بین جامعه آماری توزیع و جمع آوری گردیده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تائیدی مورد تائید قرار گرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. ابزار گردآوری داده های تحقیق حاضر
پرسشنامه است که پایایی پرسشنامه تحقیق حاضر با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار
بوده است. فرضیات این تحقیق ارزیابی تاثیر شدت رقابت بر یادگیری و توانایی گرفته که به میزان 0/٨٠٩
بازاریابی، توانایی بازار یابی بر یادگیری و کارآیی، توانایی بازار یابی بر کارآیی می پردازد. نتایج تحقیق
حاضر تاثیر مثبت و معناداری شدت رقابت بر یادگیری و توانایی بازاریابی، توانایی بازار یابی بر یادگیری و
کارآیی، توانایی بازار یابی بر کارآیی را نشان می دهد.
خلاصه ماشینی:
"com چکیده این تحقیق با هدف تاثیر شدت رقابت صنعت حمل و نقل دریایی بر مدیریت کارایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درسال ١٣٩٦ انجام شده است روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری تحقیق را تمامی پرسنل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ١٣٩٦ در شهر تهران به خود اختصاص میدهند که بر اساس روش نمونه گیری به روش سرشماری تعداد ٢٢٠ عدد پرسشنامه در بین جامعه آماری توزیع و جمع آوری گردیده است .
جدول ٣: جدول سوالات و مرجع پرسشنامه (رجوع شود به تصویر صفحه) پایایی پرسشنامه جدول ٤: ضرایب آلفای کرونباخ ٣٠ نفر نمونه اولیه پرسشنامه ردیف متغیر تعداد گویه آلفای کرونباخ ٣٠ نفر ١ شدت رقابت 7 0/815 ٢ توانایی بازاریابی ٨ 0/875 ٣ یادگیری 7 0/789 ٤ کارآیی 3 0/900 ٥ جمع کل 0/910 25 همان طور که نتایج جدول بالا نیز گویای آن است ، ضریب آلفای کرونباخ برای هر یک از سوالات متغیرها و نیز ضرایب آلفای کل سوالات پرسشنامه در سطحی بالاتر از ٠/٧ قرار دارد و گواه بر پایایی قابل اعتماد بودن سوالات پرسشنامه به کارگرفته شده است .
از آنجائیکه بر اساس تجزیه و تحلیل آماری توانایی بازاریابی بر یادگیری با ضریب ٠/٩٣ دارای تاثیر مثبت و معنی داری (١/٩٦ t>) است این فرضیه مورد تایید قرار گرفته است ، لذا توانایی بازاریابی بر یادگیری تاثیر مثبتی دارد.
از آنجائیکه بر اساس تجزیه و تحلیل آماری بازاریابی بر کارایی با ضریب ٠/٤١ دارای تاثیر مثبت و معنی داری (١/٩٦ t>) است این فرضیه مورد تایید قرار گرفته است ، لذا توانایی بازاریابی بر کارایی تاثیر مثبتی دارد."