Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی کتاب

ISC (4 صفحه - از 119 تا 122)

کلید واژه های ماشینی : کتاب ، یادگیرى ، معرفى روشهاى بررسى یادگیرى ، کتاب براى دانشجویان روانشناسى ، یادگیرى و معرفى روشهاى بررسى ، روانشناسى ، کودکان ، مفاهیم آمارى براى دانشجویان علوم ، درک مفاهیم آمارى براى دانشجویان ، زنان

خلاصه ماشینی:

"بنا به گفته نویسندگان کتاب،ویرایش حاضر چهار هدف اصلی زیر را دنبال می‌کند: 1-به دست دادن تعریفی از یادگیری و معرفی روشهای بررسی یادگیری(فصلهای اول و دوم)؛ 2-معرفی نظریه یادگیری در چارچوب تحول تاریخی آن (فصل سوم)؛ 3-معرفی ویژگیهای مهم نظریه‌های عمده یادگیری(فصلهای چهارم تا پانزدهم)؛ 4-بررسی برخی روابط موجود بین نظریه یادگیری و فعالیتهای آموزش و پرورش(فصل شانزدهم)؛ مطالعه این کتاب برای دانشجویان روانشناسی و روانشناسان آموزنده خواهد بود. این کتاب از 20 فصل به شرح زیر تشکیل شده است: آمار توصیفی،توزیعهای فراوانی و نمودارها،اندازه‌های گرایش مرکزی،شاخصهای پراکندگی،نمره‌های استاندارد، منحنی طبیعی،همبستگی،رگرسیون و پیش‌بینی، احتمال،مجموعه‌ها و احتمال،توزیعهای احتمال و دو جمله‌ای،آمار استنباطی،آزمونهای t ،آزمونهای معنی‌دار بودن:نسبت،واریانس و همبستگی. این کتاب نه تنها الگوی جامعی از تفسیر نقاشی در بررسیهای بالینی به دست می‌دهد بلکه حاصل بیش از چهار سال پژوهش بر اساس آزمایش کودکان ایرانی است. در بخش دوم این کتاب پس از بررسی تحول عاطفی کودک بر اساس آزمون"آدمک رنگی"به ارائه نشانه‌هایی پرداخته شده سات که اختلالات جسمی،عقلی و عاطفی کودکان را می‌نمایانند. راهبردهای به کار برده شده در این کتاب بیشتر بر پایه رویکردهای شناختی-رفتاری است و هدف اصلی این راهبردها این است که به درمان جویان کمک شود تا در مقابله با اضطراب و استرس مهارتهای لازم را بیاموزند، علل بروز آنها را بشناسند و در مواردی با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی خود با آنها کنار بیایند. این کتاب در 8 فصل نوشته شده است و مطالعه آن برای روانشناسان بالینی و روانپزشکان،متخصصان بهداشت روانی،مشاوران، مددکاران اجتماعی و سایر کسانی که در این زمینه فعالیت دارند می‌تواند مفید باشد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.