چکیده:
مصرفکنندگان در تصمیمگیریهای خرید با درجات مختلفی از عدماطمینان در مورد محصول پیشنهاد شده روبه رو هستند. از قبیل عدماطمینان در مورد کیفیت محصول، مانند هنگامی که مصرف کننده هیچ دانشی در مورد برندی که در بازار هست، و اینکه چگونه عمل میکند، ندارد. هدف این پژوهش بررسی نقش عدماطمینان و اطمینان در انتخاب برند تقلیدی یا برند متفاوت میباشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان داروخانههای شبانه شهرستان خرمآباد میباشد که با توجه به فرمول کوکران 276 نفر برآورد گردید و برای آزمودن فرضیهها از آزمون نسبت استفاده شده است. نتایج نشاندهنده این است که افراد در شرایط عدماطمینان برند تقلیدی را به سایر برندها ترجیح میدهند و در شرایط اطمینان برند متفاوت را به برند تقلیدی ترجیح میدهند.
خلاصه ماشینی:
com@z_gholipour٦٨ همراه ١١١١٦١٤٢٥٦٢ 3 March & Olson 4 klein 2 Copy cat 6 Foxman et al 7 Howard et al 8 Kapferer برند تقلیدی، از شهرت تواری برند اصلی در زمینههای نام برند، بستهبندی، رن یا مفهوم ....
زمانی که مصرف ف کنندگان در مورد کیفیت محصول احساس اطمینان کنند، برندهای متمایز را به برند تقلیدی ترجیح میدهند چرا که معتهدندکه هد برند تقلیدی فریب زدن آنها میباشد برند تقلیدی آشکارا از تاکتیکهای برند اصلی استفاده کرده است از این طریو می تواند سود مناف برندهای رهبر را از آن خود بکنند.
گاهی شباهت بین برندهای تقلیدی برندهای اصلی آن قدر زیاد است که 1 Loken et al 5 tarlop & Alba 3Van Horen 4 Kahneman & Tversky 2 Loewenstein 6 Dowling & Staelin 7 Janis & Mann 8 Urbany et al 7 Olson & Jacoby 10 Darwar & Parker 11 Kirmani & Rao 15 Zeithaml منور به سردرگمی مصرف ف کنندگان میشوند ) ن هورن،٢١١١(.
قتی عدماطمینان در مورد کیفیت محصول، باخ باشد، مصرف ف کنندگان آگاهانه از تاکتیکهای تقلیدی استفاده میکنند به سمت انتخاب برند تقلیدی میر د این به دلیل احساس آشنایی است که در افراد ایوادمی شود ) یتلسی ٥، ١١١١؛ ینکیلمن همکاران ٦، ٢١١١(.
نتایج پژ هش ن هورن پیترز )٢١١١( نشاندهنده این بود که در شرایط اطمینان، مصرف ف کنندگان محصوخت جدید متفا ت را انتخاب به آنها 1 Lipshitz & Straus 5 Theme – based copycat 3 Bruce 4 Job et al 2 thittlesea 6 tinkielman et al 7 Muthukrishnan اعتماد میکنند.