Skip to main content
فهرست مقالات

سازمانهای یادگیرنده و نتیجه گرا

نویسنده:

(1 صفحه - از 35 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : سازمان، سازمانهای یادگیرنده و نتیجه، مشتری، سازمانهای یادگیرنده و نتیجه‌گرا، یادگیرنده و نتیجه گرا، سازمان یادگیرنده با دیدگاه نتیجه‌گرا، نتیجه‌گرا، یادگیری سازمانی فعالیت بلندمدتی، Sigma Six، رقابتی

خلاصه ماشینی:

"ساختار وظیفه‌ای و ساختار بر مبنای محصول،به دلایل مختلف از جمله تغییر ماهیت رقابت و مستمر،دیگر جوابگوی این فرهنگ نیست،شرکتها با جذب بهترین‌ استعدادها و متخصصین همواره سعی در آموزش و یادگیری دارند و همچنان که محیط اطرافشان تغییر می‌کند خود را با تغییرات وفق‌ داده تا سبب نشود چهره عملکرد و نمای سازمان سنتی باقی‌ بماند زیرا این هدف عالیه سازمان است(یادگیری)،که گاهی‌ اوقات جلوتر از زمان و اهداف خود نیز پیش می‌روند. این گونه سازمانها (نتیجه‌گرا)گاهی اوقات ممکن است تمامی جنبه‌های دیگر به خصوص‌ کیفیت را قربانی کمیت نمایند و برای تحقق نتیجه از هر فعالیتی دریغ‌ نورزند،این گونه سازمانها شاخه‌ای از مدیریت بر مبنای هدف( MBO ) می‌باشند. گاهی هم ممکن است نتیجه در این گونه سازمانها دسترسی‌ به سهم بالایی از بازار باشد،پیش زمینه رسیدن به این هدف باید سازمان‌ یادگیرنده باشد که در نتیجه تعامل،این سازمان(یادگیری و نتیجه)بتواند یه این هدف نائل گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.