Skip to main content
فهرست مقالات

نقش مدیران ارشد در به اجرا درآوردن فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان ها

نویسنده:

(23 صفحه - از 54 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت کیفیت فراگیر ، فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر ، مدیران ، مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان‌ها ، کارکنان ، کیفیت ، اجرای فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر ، مدیران ارشد ، درآوردن فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر ، اجرا درآوردن فرآیند مدیریت کیفیت

خلاصه ماشینی:

"نظریه‌های فراوانی در رابطه با کیفیت ارائه شده است اگر چه مرور نظریه‌های نشانگر وجوه‌ مشترکی است که به مهمترین آنها اشاره می‌شود: -کیفیت را می‌توان تعریف کرد و آن را سنجید -کیفیت پویا است -کیفیت یک مزیت است -کیفیت با انجام درست کار،سروکار دارد -کیفیت با نتایج مرتبط است -کیفیت مسئولیت هر کس می‌باشد -کیفیت و هزینه،رابطه جدا ناشدنی دارند -کیفیت و عملکرد مترادف هستند (دکتر لامعی،1380،ص 8-4) در سالهای اخیر نظام‌های ارتقا و مدیریت کیفیت به سرعت متحول شده‌ اند. توجه به منابع بلند مدت سازمان،برنامه‌ریزی راهبردی و ارائه دلایل و منطق‌ اتخاذ این فلسفه جدید در حیطه وظایف مدیران ارشد است تا شخصا در تدارک،پیاده کردن و توسعه مدیریت کیفیت فراگیر درگیر شوند و تعهد آشکار خود را با رهبری این طرز تفکر و اداره سازمان بر اساس اصول برخاسته از آن نشان دهند. 9-به مدیران باید تاکید کرد که اجرای مدیریت‌ کیفیت فراگیر به عنوان یک فلسفه مدیریتی که منجر به ایجاد تحول در سازمان می‌شود نیازمند درک‌ صحیح،تدبیر،برنامه‌ریزی،صبر،چالش و استقامت‌ است(دکتر لامعی،1382،ص الف). لذا مدیران ارشد باید خود را تغییر دهند یا زمینه‌ تغییر را ایجاد کنند و دیدگاه سنتی‌ خود را دور بریزند اگر قرار باشد که نظام کیفیت فراگیر توسط مدیران ارشد در سازمانها پیاده شود لازم است آنها محیط مناسب این کار را ایجاد و ترغیب کنند تا: 1-کارکنان بتوانند در قالب گروه‌های ارتقا با هم کار کنند. 58-طوری عمل کنند که‌ مدیریت کیفیت فراگیر را برای‌ کارکنان و ارائه خدمات به‌ مشتری‌ها تا آنجا که ممکن است‌ آسان گردانند و بدین ترتیب‌ موجب رضایت مشتریها را فراهم‌ نمایند(پیپ لاین،2004)."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.