خلاصه ماشینی:
"این کتاب دارای 6 فصل با عنوانهای زیر است: آمادیگیهای اولیه برای شروع برنامه،شناخت مهارتهای کنترل کودک،استفاده از مهارتهای آموزش داده شده با هم،هدایت یک گروه،حل مشکلات مربوط به ارائه خدمات،ارزشیابی اثر بخشی شما.
این کتاب راهنمای استادان و مدرسان کارگاههای آموزش مهارتهای مشاوره بهداشت و باروری و جنسی نوجوانان برای مشاوره است و تنها برای بهرهگیری آنان در این موارد ترجمه و چاپ شده است.
این کتاب در این راستا و در 7 فصل با عنوانهای زیر نوشته شده است: نگاهی به ادبیات موجود،شکلگیری پروژه پژوهشی ما،الگوی ارتباطی سبب شناسی بیماری در اعتیاد به هروئین،اعتیاد به مواد مخدر در فرآیند 1،شرح حال یک خانواده از زبان خویش،کار دروانی با خانواده،پدر و تئوریهای پیوند و یک مدل مداخله درمانی.
این تحولات باعث شده تا افزون بر نقش سنتی مدرسه یعنی آموزش صرف و رشد مهارتهایی مانند خواندن و نوشتن و کسب دانش،نقش پرورش روان و تکامل انسان نیز مورد توجه قرار گیرد.
این کتاب که توسط واحد بهداشت روان سازمان جهانی بهداشت نگاشته شده،دربردارنده تجارب ارزنده پژوهشگران و برنامه ریزان بهداشت روان مدارس کشورها و دستاوردهای پژوهشی گوناگون آنان است که شامل 8 فصل با عنوانهای زیر میباشد: بهداشت روانی کودکان،توان بلقوه مدارس در ارتقای بهداشت روان،چارچوب و مدل برنامههای بهداشت روان مدارس،ارتقای تواناییهایی روانی اجتماعی،آموزش بهداشت روان،مشکلات روانی اجتماعی و بهداشت روان،مراحل تدوین و اجرای برنامه،پیشنهادها.
وزارت بهداشت،دروان و آموزش پزشکی با در نظر داشتن نکات یاد شده،اقدام به چاپ این کتاب نموده است که میتواند به عنوان ابزار خود ارزیابی مناسب مورد استفاده مدیران خدمات بهداشتی قرار گیرد."