Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی پایان نامه: بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودکان عقب مانده ذهنی خفیف

علمی-پژوهشی (وزارت بهداشت)/ISC (1 صفحه - از 109 تا 109)

کلید واژه های ماشینی : رفتار سازگارانه کودکان عقب‌مانده، بررسى تأثیر آموزش مهارتهاى اجتماعى، مهارتهاى اجتماعى بر رفتار سازگارانه، سازگارانه کودکان عقب‌مانده ذهنی، پایان دوره آموزش مهارتهاى اجتماعى، آموزش مهارتهاى اجتماعى بر رفتار، مهارتهاى اجتماعى به‌منظور بررسى پیگیرى، آموزش مهارتهاى اجتماعى به‌منظور بررسى، روش آموزش مهارتهاى اجتماعى، زندگى روزمره و مهارتهاى اجتماعى

خلاصه ماشینی:

"بدین منظور 28 دانش‌آموز عقب‌مانده ذهنی خفیف دارای سطوح سازگارانه پائین با هوشبهر 63 تا 67 و دامنه سنی 11 تا 11 سال و 10 ماه انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی (n-14) )و گروه گواه (n-14) تقسیم شدند. نخست هر یک از آزمودنیها،به کمک فهرست مهارتهای اجتماعی و دو خرده مقیاس مهارتهای زندگی روزمره و مهارتهای اجتماعی شدن از مقیاس رفتارهای سازگارانه و اینلند( VABS )مورد ارزیابی قرار گرفتند. در پایان دوره آموزشی و 2 ماه پس از پایان دوره آموزش مهارتهای اجتماعی به منظور بررسی پیگیری همه آزمودنیها(گروه آزمایشی و گروه گواه)دوباره به کمک آزمونهای یاد شده،مورد ارزیابی قرار گرفتند،تحلیل داده‌ها به روش تحلیل واریانس چند متغیره با اندازه گیریهای مکرر و آزمون تعقیب توکی انجام گردید. این بررسی نشان داد که در گروه آزمایشی پس از پایان جلسات آموزشی بهبود معنی‌داری در متغیرهای رفتار سازگارانه،مهارتهای زندگی روزمره،مهارتهای اجتماعی شدن و مهارتهای اجتماعی به وجود آمده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.