Skip to main content
فهرست مقالات

نقش نگرش و انگیزش در یادگیری

نویسنده:

ISC (9 صفحه - از 92 تا 100)

کلید واژه های ماشینی : انگیزش، نگرش، معارف، دانشجویان، درس معارف اسلامی، اهداف ارائه درس معارف اسلامی، درس معارف، دینی، معارف اسلامی، آموزش

خلاصه ماشینی:

"مسأله اساسی این نظرسنجی بررسی نگرش دانشجویان نسبت به درس معارف اسلامی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های ذیل می‌باشد: ـ مهم‌ترین نیازهای دانشجویان در زمینه دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی چیست؟ ـ از نظر دانشجویان، استاد معارف اسلامی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ ـ بهترین روش برای تدریس معارف اسلامی چه روشی است؟ ـ میزان موافقت دانشجویان برای افزایش دروس معارف تا 20 واحد درسی و گذراندن 12 واحد آن به طور اختیاری چه‌قدر است؟ ـ با فرض افزایش دروس بالا، دانشجویان وجود چه دروسی را ضروری می‌دانند؟ درس معارف اسلامی در بوته نقد در رابطه با چگونگی درس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، نقدها و اظهارنظرهای متعددی در زمینه‌های گوناگون وارد شده است. 8. پیشنهادها در این قسمت، ابتدا به بیان برخی از پیشنهادها، که مبتنی بر یافته‌های تحقیق است، سپس پیشنهادهایی برای سایر محققان که علاقه دارند در این زمینه کار پژوهشی انجام دهند، بیان می‌گردد: پیشنهادات مبتنی بر یافته‌های تحقیق یافته‌ها در مورد آگاهی از اهداف: هرچند آگاهی از هدف، مبنا و اساس کلیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است و آشنایی با اهداف نقش مؤثری در ایجاد انگیزش نسبت به محتوای آموزشی دارد، اما از سویی، اظهارات صاحب‌نظران نشان می‌دهد که هنوز فلسفه و هدف ارائه درس معارف در دانشگاه روشن نیست و از سوی دیگر، یافته‌های تحقیق حاضر نیز نشان می‌دهد که بیش از نیمی از دانشجویان با اهداف ارائه این درس آشنا نیستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.