چکیده:
یکی از مباحث بنیادین در «آموزه مهدویت» تبلور تعالیم و انگارههای مهم به منظور تاسیس دولت با محوریت برطرفسازی دشواریها و کاستیهای زندگی بشری است. اندیشه مهدویت در اسلام شیعی، شفافترین صورت و سیمای «موعود» در جهان است؛ بههمین دلیل، در دو سده اخیر تلاشها و تکاپوهای بسیار از سوی دشمنان به قصد ایجاد انحراف در این باور صورت بسته است و با نقشآفرینی آنان (اجانب غرب و ملل اروپایی) در عرصه سینما و تلویزیون رنگ دیگری به خود گرفته؛ بهگونهای که اقدامات تشکیلاتی و سازمانیافته عوامل استعمار و صهیونیسم برپایه اندیشههای اومانیستی و انسانمداری به وضوح در هنر هفتم دیده میشود. سینمای غرب در پی یافتن موضوعاتی مهیج برای خرسندسازی مخاطب خود از یک سو و به کف گرفتن مهام فرهنگ، سیاست و جهان زیست اجتماعی بشر از سوی دیگر است.او برای محقق ساختن اغراض پشت پرده سلطه و استیلا، پرداختن به موضوع منجی آخرالزمان را دستمایه پردازش و تولید بسیاری از آثار سینمایی نموده و تحریف منجی عالم بشریت را در اولویت قرار داده است تا آینده را آنگونه که خود میانگارد به تصویر بکشد!
مقاله پیشرو، عهدهدار تبیین بخشی از دکترین مهدویت _ با تاکید بر نقد و بررسی سینمای هالیوود متاثر از دولت اخلاقی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف _ است.
One of the fundamentally issues of Mahdaviyat Doctrine is Demonstrating significant instructions and considerations to establishing Government that its aim is reduce human difficulties and limitations. Mahdaviyat Doctrine is The clearest face of messianic in the word .For that reason we can see plenty of activities and prowls related to Islam enemies to detour this human believe especially in recently 2 decades that is appeared in TV and Cinema of west. By the way it is clear that the organized and brigade activities are used in 7th Art that is covered by Zionism and colonialism who are directing Humanism .west cinema is seeking ways to amazing people in one hand and to handling political and culture and social environments of mankind in the other hand. For these purposes west cinema tries to catch the subject of finalist period of exist in its polluted hands that is managed in movie products which is planning to garble Mahdie movement in the latest age of life to make the future of the word in its favorite model. This article tries to criticize Hollywood in base of Imam Mahdie moral government.
خلاصه ماشینی:
"این نگرش ضد ظلم بسان دیگر آموزههای وحیانی از آسیب اصحاب نخوت و شرارت در امان نمانده است؛ طوری که از اواخر دهۀ اول قرن بیستم میلادی صهیونیسم بینالملل با رواج خرافات از پردۀ سینما و صفحۀ تلویزیون به نوعی جهانیسازی اسطورهای روی آورده و انگارههای افسانهای خود را پیرامون پایان دنیا، ظهور منجی، سفر به سرزمین موعود و در نتیجه تشکیل امپراتوری جهانی به سایر اقوام و ادیان تسری داده است.
(قاسمی، 1384: شمارههای17، 18 و 19) سینمای هالیوود و پیشگویی از آینده عالم بشریت پایان زمان و نبرد نهایی در قالب نبرد بین خیر و شر از گذشتههای دور ذهن انسان را به خود مشغول داشته است و سینما که مدرنترین کارخانۀ رؤیاپردازی و ابزاری خیرهکننده در تمدن مادی محسوب میشود، توانسته با بهکارگیری جذابیتهای ظاهری و فریبنده فرصتی مغتنم را برای مطالعۀ علمی و هنری آخرالزمان فراهم کند.
هالیوود با ساختن فیلمهای دیگری مانند؛ نوسترآداموس، روز بعد، حکومت آتش، روز استقلال و یا آرمگدون به اشکال مختلف، «شبی که جهان منفجر شد»، «شکافی در کرۀ زمین» که در رابطه با انفجارهای اتمی بود، فیلم «وحشت در سال صفر» که نام دیگرش «پایان دنیا» بود (علوی طباطبایی، 1386: 144)هدفی دارد و آن القای این پندار است که پس از زوال دنیا انهدام گسترده و نابودی نسل بشر حتمی است و باقیماندگان مجدانه در پی ایجاد حکومت صهیونیستی میباشند؛ بهعبارتی فرضیه تنازع بقای داروین در این فیلم به نمایش در میآید و قوم برتر و قدر قدرت به زعم آنان میماند و حکومت تشکیل میدهد!"