Skip to main content
فهرست مقالات

راهبردهای اداره امور تعاونیهای مصرف مصرف در آسیا و اقیانوسیه

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، راهبردهای اداره امور تعاونیهای مصرف، اداره امور تعاونیهای مصرف مصرف، فروش، راهبردهای، تعاونی مصرف، کارکنان، مشتری، تعاونیهای مصرف مصرف در آسیا، سود

خلاصه ماشینی:

"راهبردهای اداره امور تعاونیهای‌ مصرف در آسیا و اقیانوسیه‌1 از:حوزه تحقیقات و آموزش وزارت تعاون‌ از آنجا که مواد غذایی و بهداشتی حدود 06 تا 08 درصد فروش تعاونی‌ مصرف را تشکیل می‌دهد،بنابراین ابتدا باید سوپرمارکت تعاونی که به‌ سرمایه کمتری نیاز دارد و مخاطره آن محدودتر است،شروع به کار کند. مندرجات ترازنامه باید با توجه به نسبت‌ نقدینگی،نسبت جاری،نسبت مربوط به‌ ساختمان و سایر معیارها در این رابطه بررسی‌ گردد تا بتوان عملکرد را مورد قضاوت قرار داد و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن‌را شناسایی نمود. ز-بستانکاران:با تداوم ثبات در کسب‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) و کار خرده‌فروشی،حساب بستانکاران قابل‌ پرداخت باید هر ماه افزایش یابد تا به حد موجودی کالا و حساب بدهکاران(اگر فروش‌ نسیه وجود داشته باشد که ترغیب نمی‌شود) برسد. در حساب‌های آن باید شفافیتی وجود داشته‌ باشد که رابطهء اعتماد بین مدیریت و اعضاء را در تعاونیهای مصرف وقتی تعداد اعضا به هزاران نفر می‌رسد،ارتباط مستقیم با آنها غیر ممکن می‌شود. مالیاتها باید به موقع‌ پرداخت شوند و گزارشات و پاسخگویی‌های‌ مورد نیاز تحت این قوانین بصورت مستقیم و به‌ یک شرکت تعاونی مصرف علاوه بر تامین نیازهای اعضا،به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود باید:کالاهایی را که از نظر جانی و مالی زیان‌آور است،مانند دخانیات،نفروشد-در جبران خسارات قربانیان فاجعه‌های‌ طبیعی نظیر زلزله و سیل،سهمی برعهده داشته باشد،در ساختن مدرسه و بیمارستان در محله خود سهیم شود و در امور عام المنفعه مانند سوادآموزی و مراقبت کودکان مشارکت کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.