Skip to main content
فهرست مقالات

مدیر هماهنگ کننده ی هماهنگ

نویسنده:

(5 صفحه - از 46 تا 50)

تا این شماره، دربارة ۲۰ نکته از موضوعات گوناگون مدیریتی در مدرسه صحبت‌ کرده‌ایم. در ادامه ۸ نکتة دیگر را یادآوری می‌کنیم. این نکات، به‌طور عمده‌ به مدیر و نقش او در برنامه‌ریزی و هماهنگی مربوط است. مدیر کلید برنامه‌ها و فعالیت‌های مدرسه است؛ او می‌تواند با خود حرکت و پویایی را به مدرسه بیاورد یا مدرسه را به محیطی خشک و منجمد تبدیل کند. اگر مدیر درکی درست و مبتنی بر چارچوب‌های علمی و مدیریتی از نقش هماهنگ‌کنندة خود در مدرسه داشته باشد، هیچ‌گاه منافع مدرسه را فدای یک‌جانبه‌نگری و افکار محدودکننده نخواهد کرد. مدرسه، یک مجموعه است و مدیریت آن به کار و مدیریت گروهی نیاز دارد.بخشی از نکاتی که در مورد نقش برنامه‌ریزی و هماهنگی مدیر قابل طرح‌اند، در مقالة حاضر آمده است؛ شما چه نکاتی را می‌توانید به این موارد اضافه کنید؟

خلاصه ماشینی:

"بخشی از نکاتی که در مورد نقش برنامه‌ریزی و هماهنگی مدیر قابل طرح‌اند، در مقالة حاضر آمده است؛ شما چه نکاتی را می‌توانید به این موارد اضافه کنید؟ کلیدواژه‌ها: برنامه‌ریزی، هماهنگی، اهداف، نمادهای هویتی، مشاهده با معاونان و عوامل اجرایی دیگر مدرسه واقعا‌ هماهنگ باشید و برای ایجاد این هماهنگی وقت صرف کنید. شاید به‌جای آنکه لازم باشد جو مدرسه را تعریف کنیم، فقط ببینیم که در دیدار از هر مدرسه چه حسی به افراد منتقل می‌شود: آیا در مدرسه شور و اشتیاق کار و یادگیری را در مدیر و معلمان می‌توان دید؟ آیا دانش‌آموزان از بودن در مدرسه احساس خوبی دارند یا نارضایتی بین معلمان به‌چشم می‌خورد و دانش‌آموزان هم با اجبار و کراهت مدرسه را تحمل می‌کنند؟ کدیور (۱۳۹۳) به پژوهش‌های تعیین‌کننده‌ای در دهه‌های اخیر اشاره می‌کند که نشان می‌دهند در مدرسه، توجه به ابعاد غیردرسی تأثیر شگرفی بر پیشرفت درسی و رشد همه‌جانبة شخصیت دانش‌آموزان داشته است. ، برای بیان مهم‌ترین مسئله‌ها و دغدغه‌های مدرسه، اقدامی مناسب است و به ما کمک می‌کند که اساسی‌ترین مسائل مدرسه را شناسایی و اولویت‌بندی کنیم (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) اگر مدیر به‌جای برنامه‌های محدود که بنا به ضرورت طراحی و اجرا می‌شوند، با تدوین سند چشم‌انداز سه یا پنج ساله، افق‌های دورتر را هم ببیند، تدبیر بهتری برای اجرای برنامه‌ها خواهد اندیشید (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) تجربه‌های مدیریتی"

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.