خلاصه ماشینی:
"براساس نتایج این بررسی،موقعیت برتری که به واسطهء تلاقی چهار عامل فوق، نصیب سازمان میشود،تأثیر مثبتی بر سطح عملکرد شرکتهای چند ملیتی( MNC )خواهد گذاشت(متوسط تغییرات در بازده سرمایه،درآمد شرکت،و قیمت سهام آنها در طول پنج سال نشان دهندهء این تأثیر است).
ادعای ما این نیست کهگرایش به سوی بازار،کارآفرینی، نوآوری و یادگیری سازمانی،هر یک به طور مجزا و مستقل (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 1-یک مدل ترتیبی از رابطهء میان برتری موقعیت و عملکرد بلند مدت سازمان میتواند در ایجاد منابع و داراییهای منحصر به فرد،مؤثر باشد؛بلکه معتقدیم که مجموعهء این عوامل در کنار هم میتوانند باعث شوند که سازمان به این هدف دست پیدا کند ( CF.
همان طور که در ذیل توضیح داده شده است،پژوهش اخیر چنین نتیجهگیری کرده که هر یک از این عناصر برای قدرت بخشیدن به عملکرد سازمان کافی هستند؛اما مجموعه این عناصر در کنار هم میتواند به شرکت کمک کند که رقابتی شدید و جایگاهی منحصر به فرد در بازار داشته باشد.
»در نتایج این بررسی،موقعیت برتری که به واسطهء تلاقی چهار عامل فوق، نصیب سازمان میشود،تأثیر مثبتی بر سطح عملکرد شرکتهای چند ملیتی( MNC )خواهد گذاشت(متوسط تغییرات در بازده سرمایه،درآمد شرکت،و قیمت سهام آنها در طول پنج سال نشان دهندهء این تأثیر است).
با استفاده از این نمونهها در شرکتهای چند ملیتی مودر نظر،هدف ما این بود که تأثیر برتری موقعیت و جایگاه را بر روی سطح عملکرد بلند مدت در شرکتهایی مورد بررسی قرار دهیم که منابع قابل توجه و گزافی را صرف هماهنگسازی فعالیتهای خود در زمینههایی چون بازاریابی،منابع انسانی،امور مالی و تولید میکنند و در پی آن هستند که بهترین بازده را در این عرصهها داشته باشند."