Skip to main content
فهرست مقالات

مقدمه ای بر کیفیت

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 34 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : کیفیت ، کت ، مشتری ، رضایت مشتری ، ژاپنی ، کارکنان ، مدیریت کیفیت جامع ، مشتریان ، رضایت مشتری تعریف ، محصول

برخی شرکت های ژاپنی در یافتند که انطباق با استاندارد به ندرت معنی واقعی کیفیت را منعکس می کند و در نتیجه کیفیت را منعکس می کند و در نتیجه کیفیت را به عنوان تامین حداکثر رضایت مشتری تعریف نموده اند. د رحال حاضر در بین شرکتهای ژاپنی، روند جدیدی برای به وجد آوردن مشتری از طریق دادن امتیاز بیشتر به چشم می خورد.

خلاصه ماشینی:

"علاوه بر این تعریف اصلی،تعاریف‌ دیگری از کیفیت ارائه شده که عبارتند از:«مجموع ویژگیها و خصوصیات یک‌ محصول یا خدمت که نماینگر برآوردن‌ نیازهای صریح یا ضمنی است» (1994، Iso ) «تناسب برای استفاده» (1988، Juran ) و«انطباق با نیازمندیها» (1979، crosbg ) . نکته قابل توجه این‌ است که«برآوردن نیازها و انتظارات‌ برای اینکه بتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم‌ باید محصولات،سیستمها و خدمات ما کیفیت‌ بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد. کیفیت عبارت است از ارضای‌ نیازمندیهای مشتری به طور مداوم؛ مدیریت کیفیت جامع عبارت است‌ از دستیابی به کیفیت با هزینه کمتر، از طریق درگیری و مشارکت روزانه‌ تمامی کارکنان (2990، Kanji ) چرا به TQM نیاز است؟ برای اینکه بتوانیم در بازار جهانی‌ رقابت کنیم باید محصولات، سیستمها و خدمات ما کیفیت‌ بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد. از آرمان‌ها و ماموریت‌های ذکر شده در چهار مثال زیر،مشخص‌ است که همه شرکت‌ها تمایل دارند که کالاها و خدمات خوبی به‌ مشتریان خود ارائه دهند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.