Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی فروش و بازاریابی به همراه پروژه طرح آمارگیری جامع از بازار

نویسنده:

(11 صفحه - از 19 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : شرکت زمزم شرق تهران ، بازار ، فروش ، نوشابه ، کولا ، نوشاب ، بازاریابی ، استراتژی ، استراتژی فروش و بازاریابی ، مصرف

نوشیدن نوشابه غیر از آب، قرن ها پیش رایج بود (نظیر آب معدنی ها) ولی در 200 سال اخیر مصرف نوشیدنیهای خاصی در رژیم غذایی مردم دنیا رایج شده است. نوشابه غیرالکلی گازدار از قبیل انواع کالاها و انواع کولاها و انواع نوشابه های بدون گاز از قبیل نوشابه های با طعم و عصاره میوه ها و همچنین قهوه، چای و عرقیات که از نوشابه های رایج هستند. اولین نوشابه های گازدار به صورت بهداشتی در سال 1866 با نام کوکاکولا تولید و عرضه شد در ایران از حدود 130 سال پیش (زمان قاجاریه) نوشابه ای به نام لیموناد با رنگ های مختلف به بازار آمد و نخستین کارخانه نوشابه غیرالکلی گازدار تحت لیسانس شرکت های پپسی کولا و کوکاکولای آمریکا در سال 1331 و 1332 در کشور احداث شد. هم اکنون گروه شرکت های زمزم با در اختیار داشتن قسمت اعظمی از سهم بازار کشور، 16 شرکت را تحت پوشش دارد که زمزم شرق تهران نیز وابسته به این گروه است. این شرکت در سال 1355 در منطقه شرق تهران بنا شد، و ظرفیت تئوریک آن 250 میلیون بطر نوشابه و ظرفیت قابل دسترسی فعلی آن 189 میلیون بطر نوشابه در سال است. این کارخانه در قطعه زمین کوچکی که قبلا در آن کارخانه لاستیک سازی مستقر بوده، احداث شده و به دلیل کوچک بودن عرصه، با فشردگی زیادی در بخش های مختلف تولید و پشتیبانی مواجه است. خطوط تولید مختلفی در کارخانه فعال می باشد که خطوط تولید نوشابه بطر و قوطی و PET از خطوط اصلی و واحدهای تولید بخار و گاز CO2 و تصفیه آب و بطری PET سازی از خطوط جانبی آن است. تولیدات این شرکت دارای مهر استاندارد ایران و گواهینامه های ISO 9002 و HACCP است.

خلاصه ماشینی:

"در این راستا شرکت زمزم شرق تحقیقات و بازریابی‌ شناخت بازار موجود خود را از تاریخ 16/8/80 با اهداف میزان‌ سهم بازار شرکت‌های نوشابه‌سازی،سرویس‌دهی شرکت‌های‌ نوشابه‌سازی،نحوه برخورد فروشنده و کمکی،میزان رضایت‌ از کیفیت محصولات شرکت‌ها،نحوه اعطای وسایل تبلیغاتی، نحوه اطلاع‌رسانی در صورت وجود نارضایتی شرکت‌ها،توزیع‌ فراوانی و میزان نحوه همکاری شرکت زمزم،موجودی ظروف‌ و مصرف محصولات یکبار مصرف،میزان سهم شرکت‌ها در خصوص محصولات یکبار مصرف،میزان مصرف هفتگی‌ شرکت‌ها،نحوه بسته‌بندی محصولات شرکت‌ها و میزان‌ علاقه‌مندی مصرف کنندگان با شرکت زمزم با زحمات حدود 50 نفر از بازاریان با مدرک عالیه از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاههای تهران،علم و صنعت،علامه طبا طبائی‌ و دانشگاه آزاد آغاز نمود و به همین منظور 11 تیم با سر گروهی‌ مدیران میانی شرکت تشکیل و طی دوره زمانی 3 ماه در 31 خط و ده منطقه حومه شرق تهران تعداد بیش از 9000 منبع و مشتری شناسائی گردید که کلیه پارامترهای مطرح شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بصورت منفک با جداول و نمودار مشخص نموده است که به پیوست و به تفصیل مورد مطالعه‌ قرار خواهد گرفت. 7)میزان رضایت مصرف کنندگان از کیفیت گاز در کلیه‌ خطوط و برای تمامی شرکت‌ها: بررسی جداول و نمودارهای کلیه خطوط حکایت از آن دارد که در این خصوص میانگین رضایت 89% می‌باشد که شرکت‌های: 1)پیپسی کولا با میانگین 94% 2)زمزم شرق تهران با میانگین 93% 3)کوکای مشهد با میانگین 93% 4)نوشاب با میانگین 91% 5)پارسی کولا با میانگین 86% رتبه‌های اول تا پنجم را بخود اختصاص داده‌اند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.