Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه میتوانیم پیشرفت خود را مورد سنجش قرار دهیم؟

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مشتری، رضایت مشتری، ارزیابی، سازمان، TQM، کیفیت، مدیران، سنجش میزان رضایت مشتری، زمان

ملاکهای مورد استفاده برای سنجش باید منعکس کننده محتوای حوزه هایی باشد که آرمان یا دیدگاه نهایی را پوشش می دهند، از جمله: رضایت مشتری - کارآیی - سود دهی - کیفیت خدمات - تولید - اعتبار کارکنان

خلاصه ماشینی:

"چگونه می‌توان پیشرفت خود را مورد سنجش قرار دهیم؟* ملاکهای مورد استفاده برای سنجش باید منعکس‌کننده محتوای حوزه‌ هایی باشد که آرمان یا دیدگاه نهایی را پوشش می‌دهد،از جمله: رضایت مشتری کارآیی-سوددهی کیفیت خدمات-تولید اعتبار کارکنان در واقع،ملاکها باید نشان دهنده پیشرفت و بهبود در تمامی این سطوح‌ باشند. زمانی که آرمان نهایی مشخص شد،احتمالا لازم می‌شود که ارزیابی‌ حوزه‌های مقصد که در شکل 1 نشان داده شده است،نقطه تمرکز قرار قابل توجه مدیران برای سنجش میزان رضامندی مشتریان باید با آنها صحبت کنید وموارد زیر را شناسایی نمایید: آنها چه خواسته‌ای دارند؟ چگونه شما را ارزیابی می‌کنند؟ بهتر است چه کاری انجام دهید و در صدد اجرای مطلوبتر چه کاری باشید؟ گیرند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 4 سازمان در حال حاضر (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 5 سازمان آن گونه که می‌تواند باشد 3-ارزیابی مستمر کاهش قیمتها کاهش قیمت یکی از مسایل فوق‌العاده مهم است(البته فقط شامل‌ تولیدات صنعتی نمی‌شود بلکه میانگین قیمت برای هر مشتری را در بر می‌گیرد)داشتن مقاصد روشن در عمل،برای تمام افرادی که در امر تجارت هستند،از اهمیت خاصی برخوردار است(باید توجه کرد که‌ مقاصد در سطح پی پا افتاده تنظیم نشود)و شناخت عملکردهای‌ اجرایی مختلف این اهداف،نیاز به بازنگری منظم دارد. ضایعات،اشکال گوناگونی دارد اما تمامی آنها در نهایت بر عملگرد های سازمان تأثیر خواهد گذاشت: (به تصویر صفحه مراجعه شود) مواد اولیه ضایع شده فضای هدر رفته زمان تلف شده تلاشهاو حرکتهای بی‌مورد نیروی انسانی تلف شده طرحهای بیهوده تمام موارد فوق باید مدنظر قرار گیرند و برای بهبود آنها در سراسر سازمان،برنامه‌ریزی شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.