چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر ارزیابی رضایتمندی کارکنان بیمارستان شریعتی تهران نسبت به روش پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مدیران و کارکنان غیر پزشک بیمارستان شریعتی تهران هستند که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 306 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمعآوری دادههای مورد نیاز از ابزار پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه با مراجعه به نظر اساتید مشاور و راهنما به صورت تحلیل محتوا بررسی و ارزیابی گردید. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج آزمون با مقدار 824/0 نشان می دهد پرسشنامه از پایایی مناسب برخوردار است. دادههای بدست آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و با بکارگیری نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید و نسبت به رد یا تایید فرضیه ها اقدام شد. نتایج نشان می دهد که همه فرضیه های تحقیق تایید شدهاند؛ به عبارت دیگر پرداخت بر اساس عملکرد بر رضایتمندی از پرداخت کارکنان، رضایتمندی از شغل کارکنان، رضایتمندی از فرصت های ارتقاء کارکنان، رضایتمندی کارکنان از سرپرست و رضایتمندی کارکنان از همکاران تاثیرگذار است.
E-marketing is a significant subject that should be analyzed evaluating capabilities of company in order to meet
needs, demands, and priorities of customers considering increasing importance of internet in business and
development of information and communication technology that has a considerable effect on commercial
processes so that internet- as the most effective e-marketing tool- has made it possible for companies to access to
international market. This study was conducted to examine effect of e-marketing capabilities and development of
international markets of tourism companies in Mashhad City, Iran. This was an applied research in terms of
objective and a descriptive-survey research in terms of methodology. The conceptual model of study was
designed based on statistical population consisting of managers of tourism companies in Mashhad City.
Sampling method was simple random and statistical sample obtained to 85 members using Cochrane formula.
The obtained Cronbach’s alpha for questionnaire was equal to 0.837. Moreover, Pearson correlation analysis was
applied at inferential step. To analyze data obtained from questionnaire, SPSS23 Software was used. Results
showed a positive significant relationship between components of marketing capabilities and international
markets development of tourism companies in Mashhad. Ultimately, some recommendations were proposed
regarding research objective.
خلاصه ماشینی:
دهدشتی شاهرخ و تونکه نژاد تحقیقی را در سال 1389 تحت عنوان" نگرش مشتریان نسبت به خرید اینترنتی در فروشگاه های زنجیره ای "شهروند انجام دادند.
قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار بین المللی گردشگری شهر مشهد تاثیر مثبت و معناداری دارد.
3. خدمات آنلاین بر رشد بازار بین المللی گردشگری شهر مشهد صادارت تاثیر مثبت و معناداری دارد.
اطلاعات این شرکتها بر اساس آمار و اطلاعات منتشره از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی گردآوری شده است 4-2- نمونه آماری: الف) حجم نمونه: یکی از شاخص های مهمی که در تحقیق حاضر مورد توجه بوده و میتواند به عنوان معیار اصلی در تحلیلها استفاده شود، رشد بازار گردشگری است.
5- آزمون فرضیات پژوهش: فرضیه اول: قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار گردشگری شهر مشهد تاثیرمثبت و معناداری دارد.
فرض H1: قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار گردشگری شهر مشهد تاثیرمثبت و معناداری دارد.
لذا این فرضیه که بیان میدارد قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار گردشگری شهر مشهد تاثیرمثبت و معناداری دارد، تائید میشود.
لذا این فرضیه که بیان میدارد تبلیغات آنلاین بر رشد بازار بین المللی گردشگری شهر مشهد تاثیر مثبت و معناداری دارد، تائید میشود.
آزمون فرضیه سوم: خدمات آنلاین بر رشد بازار بین المللی گردشگری شهر مشهد صادارت تاثیر مثبت و معناداری دارد.
نتایج فرضیه اول: قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار گردشگری شهر مشهد تاثیرمثبت و معناداری دارد.
This study was conducted to examine effect of e-marketing capabilities and development of international markets of tourism companies in Mashhad City, Iran.