چکیده:
در حالی که بازار اینترنتی برای فروش محصولات به صورت پدیده ای گسترده و عمومی در سطح جهان درآمده است؛ اما با وجود پیدایش چنین بازاری در ایران، به نظر می رسد این بازار با توجه به میزان نیاز کشور توسعه نیافته است. مسئله اصلی محقق در این پژوهش این بوده است که مشخص کند چه عواملی بر عدم توسعه بازار اینترنتی در ایران موثر است. عدم وجود طرح یا برنامه استراتژی بازاریابی، شرایط زیر ساختی شبکه در ایران، فرهنگ استفاده از اینترنت در ایران، قوانین و نظارت موجود موارد عدم رشد بازاریابی اینترنتی می باشد. از عواملی که می توان در زمینه عدم توسعه بازار اینترنتی دانش برشمرد؛ عبارت اند از : فقدان استراتژی های بازاریابی مناسب، عدم توجه و حمایت سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور در زمینه توسعه تجارت اینترنتی و زیر ساخت شبکه و ضعف در برقراری ارتباط با مشتریان در بازاریابی اینترنتی است که در ادامه بررسی خواهد شد. هدف اصلی این مقاله ارائه یک چارچوب CRM کارآمد برای مدل شبکه عصبی برای تخمین رفتار مشتری در بازاریابی اینترنتی است
خلاصه ماشینی:
مدل سازی تاثیر ارتباط با مشتری در روش های بازاریابی اینترنتی به کمک شبکه عصبی مصنوعی رضا انصاری دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران Ansarireza72@yahoo.
هدف اصلی این مقاله ارائه یک چارچوب CRM کارآمد برای مدل شبکه عصبی برای تخمین رفتار مشتری در بازاریابی اینترنتی است .
هدف اصلی این مدل پیش بینی رفتار مشتریان در کسب وکار است که ما بصورت ویژه برای بازاریابی اینترنتی و شناسایی الگوی رفتاری مشتریان استفاده میکنیم .
1 Data mining چارچوب CRM داده کاوی ٢، سازمانها را در شناسایی مشتریان سودمن و پیش بینی آینده خود کمک میکند.
یکی از مدل های یادگیری رایج در داده کاوی که رفتارهای مشتری آینده را پیش بنی میکند، طبقه بندی و خوشه بندی است .
پیش بینی رفتارهای مشتریان 5 در بستر اینترنت بر اساس معیارهای خاص و کلاس های از پیش تعریف شده انجام میشود شبکه عصبی ٤، جدول تصمیم گیری ، SVM،K-mean ،HNB از روش های طبقه بندی متداول در حوزه داده کاوی میباشد .
در این مقاله یک چارچوب CRM- داده کاوی موثر مبتنی بر شبکه عصبی برای پیش بینی رفتار مشتریان بررسی میشود.
/ شکل ١- فلوچارت سیستم پیشنهادی 2 CRM-data mining framework 3 Customer Relationship Management 4 Neural Networks 5 Decision table 6 Weka 7 ٥.
بحث و نتیجه گیری در این مقاله ما یک چارچوب -CRM داده کاوی کارآمد برای پیش بینی رفتار مشتری ارائه دادیم .
مدل طبقه بندی مبتنی بر شبکه عصبی چندلایه برای پیش بینی رفتار مشتری استفاده شد.