چکیده:
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی موانع حمایتمالی شرکتهای خصوصی از ورزش قهرمانی استان کرمان بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران شرکتهای خصوصی برتر استان کرمان بود (150 N=). که 108 شرکت با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظر 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تایید و روایی محتوایی بر اساس مدل لاوشی 92/ 0=CVI محاسبه گردید. به منظور شناسایی عوامل و بررسی روایی سازه از روش تحلیلعاملی اکتشافی استفاده گردید. پایایی درونی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 82/ 0=α بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونt تکنمونهای و آنالیز واریانسمکرر استفاده شد. نتایج تحلیلعاملی نشان داد 57% از کل واریانسها مربوط به چهار عامل بود. نتایج تیتک نمونهای نشان داد که بین تمام موانع با نمره ملاک اختلاف معناداری وجود داشت. همچنین نتایج رتبهبندی موانع نشان داد عامل قانونیدولتی مهمترین عامل مانع شونده با میانگین 3.76و عامل مدیریتورزشی با میانگین 3.68 کمترین عامل مانع شونده در عدم حمایتمالی شرکتهای خصوصی از ورزش قهرمانی بودند. بنابراین تدوین قوانین و آئیننامهها برای حامیانمالی و ورزش قهرمانی جهت رفع موانع حضور حامیان در ورزش قهرمانی دارای اهمیت زیادی میباشد
خلاصه ماشینی:
همچنين ، نتايج رتبه بندي موانع نشان داد عامل قانوني دولتي مهم ترين عامل مانع با ميانگين ٣,٧٦ و عامل مديريت ورزشي با ميانگين ٣,٦٨ کمترين عامل مانع در عدم حمايت مالي شرکت هاي خصوصي از ورزش قهرماني است .
نتايج آزمون تحليل واريانس با اندازه گيري مکرر )به تصویر صفحه رجوع شود) ورزشي با توجه به نتايج جدول ٦، (٠٠٠١=P و ١١٠/٤١ =F) با ٩٥درصد اطمينان ميتوان گفت بين موانع حمايت مالي شرکت هاي خصوصي در ورزش قهرماني استان کرمان اختلاف معناداري وجود دارد.
نتايج مربوط به رتبه بندي موانع حمايت مالي شرکت هاي خصوصي در ورزش قهرماني استان کرمان )به تصویر صفحه رجوع شود) همان طور که در جدول ٨ مشاهده ميشود، عامل قانوني- دولتي با ميانگين ٣/٧٧ مهم ترين عامل و عامل مديريت ورزشي با ميانگين ٣/٦٨ کم اهميت ترين عامل معرفي شد.
کمبود آژانس ها و متخصصان بازاريابي ورزشي در ورزش استاني عدم بهره ٣/٤٣ ٠/٧٦ پنجم گيري مناسب از آنها بحث و نتيجه گيري نتايج تجزيه و تحليل آماري نشان داد که عامل قانوني- دولتي در عدم حمايت مالي شرکت هاي خصوصي در ورزش قهرماني استان کرمان تأثير دارد.
نتايج تجزيه و تحليل آماري نشان داد عامل مديريت ورزشي در حمايت مالي شرکت هاي خصوصي در ورزش قهرماني استان کرمان مؤثر است .
2. Alireza Faed, ,"sterategic assessment of sport sponsorship as a marketing communication tool in electronic industries of Iran", for the degree Master thesis, Tarbiat Modares University, 2006 ٣ آزادان مهدي، عسکريان فريبا، رمضاني نژاد رحيم .