خلاصه ماشینی:
زخم عشق/ایوا ایلوز - ترجمه علیرضا رضایت چرا زنان(به طور خاص در کشورهای غربی) با وجود توانایی و استقلالی که دارند، مقهور و مبهوت اغفال?گری مردان می?شوند؟ چرا مردان برای زنان تبدیل به یک معما شده?اند و به شکل دغدغه هر روز آنها در آمده?اند؟ و چرا مردان و زنان گذشته عینا مانند زنان و مردان امروز، در دام عشق دست و پا می?زنند؟ بخش قابل توجهی از فرهنگ پیرامونی ما به ما می?آموزد که با جستجوی تاریخ پنهان کودکی ناقص?مان به این پرسش?ها پاسخ دهیم و آشفتگی زندگی عشقی مان را با عقل ناقص?مان توجیه کنیم.
از این رو، نویسنده بر آن است تا چهارچوبی به دست دهد تا علل نهادی(institutional) درد و رنج عشق را شناسایی کند، در عین حال، بدیهی است که تجربه عشق تاثیر قدرتمندی ایجاد میکند که نمیتوان آن را صرفا با "آگاهی دروغین" توضیح داد.
اگر بسیاری از ما در مورد عشق به نوعی دچار اضطراب آزاردهنده یا تشویش هستیم و حس میکنیم که مسائل عشقی ما را نگران و ناآرام میکند و سبب میشود از خودمان ناراضی باشیم، به گفته هری فرانکفورت فیلسوف،9 این از آن روست که عشق مستلزم گرفتاری "خود"(self) در دام نهادهای مدرنیته10 است و به نوعی این گرفتاری را انعکاس داده و حتی تشدید میکند، مسلما این نهادها را روابط اقتصادی و جنسی شکل میدهد.
اگر بخواهیم زمان دقیقتری برای این قبیل تحلیلها تعیین کنیم، باید بگوییم که اصلاحات پروتستان مرحله مهمی در شکلگیری یک خود رمانتیک(یا عشقی) مدرن ایفا کرده است، چون اصلاحات مجموعه جدیدی از تنشها بین پدرسالاری و توقعات احساسی و عاطفی جدید در رابطه با آرمان زناشویی دوستانه ایجاد کرد.