چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بین فردی بر میزان اضطراب کارکنان بانک انجام شد. طرح پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون– پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل کلیه کارمندان بانک غرب شهر تهران مشغول به کار در سال 1395، بودند. حجم نمونه 30 نفر (15 نفر در هر گروه) بودند که با روش نمونه گیری به صورت در دسترس انتخاب شدند و قبل و بعد از انجام پژوهش با پرسشنامه های خودکارآمدی شرر (1982) مورد آزمون قرار گرفتند. تعداد 10 جلسه آموزش مهارت های ارتباطی بر روی گروه آزمایش انجام شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل کوواریانس یک متغیری انجام شد. مقایسه میانگین های تعدیل شده دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد که اجرای متغیر مستقل باعث شده تا میانگین نمرات خودکارآمدی در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل افزایش یابد (01/0>p)؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که آموزش های مهارت های ارتباطی، می تواند در افزایش خودکارآمدی موثر باشد.
خلاصه ماشینی:
"استادیار گروه روانشناسی ، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی ، نجف آباد، ایران مجله پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، دوره دوم ، شماره دهم ، مرداد ماه ١٣٩٦، صفحات ٥١-٤٣ چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بین فردی بر میزان اضطراب کارکنان بانک انجام شد.
به عقیده بندورا داشتن دانش ، مهارت ها و دستاوردهای قبلی، پیش بینی 1- Vyskocilova 2- Prasko 3- Mehpare 4- saka 5- Surmeli 6- Hikmet کننده های مناسبی برای عملکرد آینده افراد نیستند، بلکه باور انسان درباره توانایی های خود در انجام آنها بر چگونگی عملکرد او موثر است .
با این وجود مطالعه ای در زمینه تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی و تاثیر آن بر کارکنان بانک صورت نگرفته است ؛ بنابراین ، با عنایت به آنچه در مورد تاثیرگذاری آموزش مهارت های ارتباطی گفته شد و با توجه به اهمیت سلامت روان و وجود کارکنان با انگیزه و اثربخش در یک سازمان مهم مانند بانک ، در پژوهش حاضر هدف بررسی این است که آیا آموزش مهارت های ارتباطی، خودکارآمدی را در کارکنان بانک افزایش می دهد؟ 1 - Bandura 2 - Bragard 3 - Etienne 4 - Merckaert 5 - Libert 6 - Tiuraniemi 7 - Läärä 8 - Kyrö 9 - Lindeman روش پژوهش حاضر تحقیقات نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود."