Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی مهارت ها و دانستنیهای بازاریابی برای پیشبرد صادرات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : صادرات، بازار، بازاریابی، اطلاعات، پیشبرد صادرات، مصرف، مدیران، اقتصادی، صادرکنندگان، پیشبرد صادرات کالاهای غیرنفتی تحقیق

خلاصه ماشینی:

"لذا با توجه به تحقیق اولیه روشن‌ گردید که مشکل اساسی صادرات کشور ما این است که صادرکنندگان با مهارتها و دانستنیهای بازاریابی کمتر آشنایی دارند، در نتیجه مهارت‌ها و دانستنیهای اساسی‌ بازاریابی جهت ورود به بازارهای جهانی‌ مورد بررسی قرار گرفت و سعی شد از بین‌ این مهارت‌ها مهمترین و اساسی‌ترین آنها که موجب افزایش صادرات و حضور مستمر در بازارهای بین المللی می‌گردد انتخاب و به صادرکنندگان ارائه گردد. بر این اساس که آگاهی از الگوهای مصرفی و شناخت نظرات‌ مصرف‌کنندگان و اطلاع از سلیقه آنها از عمده‌ترین عوامل در پیشبرد صادرات شناخته شده است برای کسب اطلاعات در این‌ زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی و مراکز اطلاع‌رسانی از طرف دولت و شرکتهای خصوصی و استفاده از شبکه‌های اینترنت ضروری به‌ نظر می‌رسد. بنابراین با توجه به روشها و تست‌های‌ آماری بکار رفته و تحلیل‌هایی که بر روی‌ اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد موضوع‌ تحقیق انجام شده نتایج زیر استخراج‌ گردیده است: 1-برخورداری از علوم و دانش‌های‌ مرتبط با بازاریابی،شناخت و تجزیه و تحلیل محیط بین المللی شناخت‌ متغیرهای قابل کنترل و ترکیب مناسب‌ آنها و آشنایی با سیستم‌های پولی و بانکی‌ بازار هدف از مهمترین مهارت‌های‌ بازاریابی بین المللی محسوب می‌گردند. 2-بر این اساس که آگاهی از الگوهای‌ مصرفی و شناخت نظرات مصرف‌کنندگان‌ و اطلاع از سلیقه آنها از عمده‌ترین عوامل‌ در پیشبرد صادرات شناخته شده است‌ برای کسب اطلاعات در این زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی و مراکز اطلاع‌رسانی از طرف دولت و شرکتهای خصوصی و استفاده از شبکه‌های اینترنت ضروری به‌ نظر می‌رسد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.