Skip to main content
فهرست مقالات

تعاونیها و فرآیند آموزش مؤثر کارکنان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، آموزش، تعاونی، اطلاعات، فرآیند آموزش مؤثر کارکنان، سازمان، فرایند آموزش مؤثر کارکنان، آموزش کارکنان، مدیران، طبقه‌بندی براساس اهداف آموزش

خلاصه ماشینی:

"در مورد این نیاز یعنی نیاز آموزشی باید به کیفیت نیروی‌ انسانی،میزان اطلاعات و دانش و مهارتهای آنها به عنوان وضعیت موجود و استاندارهای شغلی و وظایف افراد در شرح شغلها که معمولا با استفاده از روشهای زمان‌سنجی و کارسنجی توسط شکل شماره 2:تعیین نیازهای آموزشی کارشناسان و مدیران سازمان تعیین‌ می‌شوند به عنوان وضع مطلوب مورد بررسی قرار می‌گیرند. سؤالات مهمی که در تعیین نیازهای‌ آموزشی مطرح می‌شوند عبارتند از: 1-براساس چه عواملی می‌توان‌ تشخیص داد که اصولا آموزش موردنیاز است؟ 2-هدفهای سازمان چیست؟ 3-چه وظایفی باید انجام شود تا این‌ هدفها بدست آید؟ 4-هریک از کارکنان باید چه شرایط و وظایفی باشند تا بتوانند وظایف‌ تعیین شده را انجام دهند؟ پاسخ به این سؤالات نیازهای آموزشی‌ سازمان را بیان می‌کند. 3. افزایش آگاهی در روش به کارگیری‌ نیروی انسانی در قسمتهای مختلف‌ سازمان تعاونی و آماده کردن آنها برای‌ ارتقاء به پستهای بالاتر:آموزش می‌تواند کمک مؤثری در افزایش آگاهی در جهت‌ به کارگیری و استفاده مؤثر از نیروی‌ انسانی باشد یعنی هر فردی با توجه به‌ توانایی و استعداد و علاقه خود در قسمتی‌ به فعالیت بپردازد که بیشترین خدمات را ارائه دهد و همچنین از طریق آموزش در جهت به عهده‌گیری پستهای بالاتر همیشه آماده باشد تا در مواقع لزوم به‌ سرعت از آنها استفاده شود. آموزش دور از محل کار نکته مهم قابل ذکر این است که هرچند که طبقه‌بندی‌های‌ مختلف برای شیوه‌های آموزشی وجود دارد ولی مسؤولین آموزشی باید توجه‌ کنند که هیچ‌یک از فنون و شیوه‌ها بهترین‌ روش نیستند و در هر برنامه آموزشی‌ می‌توان از تعدادی ازاین‌روشها باهم و توأمان سود برد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.