دوره جدید، مهر 1383 - شماره 157 (6 صفحه - از 36 تا 41)

"توضیح اینکه تا قبل از ممیزی ارتباطات،حدود 80 تا 90 درصد وقت مدیران و مسؤولان برتر سازمانها صرف برقراری ارتباطات میشد و در حال حاضر اگر مدیران و مسؤولان سازمانهای مختلف بهویژه شرکتهای تعاونی نسبت به منتظم کردن یا سیستماتیک نمودن نظام ارتباطی در واحد و شرکت موردنظر اقدام کنند آنگاه زمان لازم حدود 80 تا 90 درصد به منظور برقراری ارتباطات و نظام ارتباطی متحول میگردد و مسؤولان و مدیران شرکتها از این زمان آزاد شده فراغت مییابند و میتوانند از این زمان برای سایر امور و فعالیتها استفاده کنند و به سهولت از مرزهای نوآوری و نوآفرینی در کارکردها و ساختارهای متناسب با آن عبور نمایند و خلاقتر اهداف تعاونیها را پی بگیرند و از جمله در بهبود و بهپویی اهداف مستمرا گام نهند و وفق مقتضیات زمان همهء امور و فعالیتها در جهت اهداف را انعطافپذیرتر سازند و تا جایی پیش روند که کلیه اعضا تعاونی تعیین کنند که هر اندازه و هر درجه از موفقیت یک سفر است نه مقصد برخی دیگر از تمایزها یکی دیگر از وجوه تمایز تعاونیهای سنتی در مقایسه با تعاونیهای نوین اینست که برای تشکیل تعاونیهای نوین امروزه موانع طبیعی و جغرافیایی،فرهنگی(مادی و معنوی)و مانند اینها در میان نیست و علاوه بر آن قانونمند کردن ساختار(بنیاد) و کارکرد تعاونیها موجب حذف بسیاری از مناسبتهای متناوب و اتفاقی و رویدادهای پیشبینی ناشده در اثرگذاری به حیات و فعالیت تعاونیها شده است و دیگر،آسیبپذیری تعاونیها سنتی چه از نظر کمی و چه از لحاظ کیفی مبتنی بر علائق و سلیقههای غیر مترقبه در کار نیست و همه اعضا یک تعاونی براساس موازین و قوانین،اساسنامه و آییننامه به سهولت نسبت به نقش و وظیفه خویش وقوف پیدا میکنند و روابط مکانیک (ماشینی)اعضا تعاونیهای سنتی جای خود را به روابط ارگانیک(سازوار همراه با درک عمیق وظایف و رسالتها)داده است همچنین کمیت و کیفیت رفتارها،کنشها و کارکردها قابل پیشبینی و محاسبه شده است و علم،دانایی و حتی شناخت در خدمت مسؤولان برتر و مدیران تعاونیها قرار گرفته است و شیوهها و روشهای نوینی را در جهت کارآمدی و باروری کارکرد تعاونیها میتوان معمول داشت."
- دریافت فایل ارجاع :
(پژوهیار,
,
,
)