چکیده:
امروزه حجم زیادی از تصاویر با تگ های مشابه توسط کاربران در شبکه های اجتماعی آنلاین به اشتراک گذاشته میشود و کاربران دیگری این تصاویر را مبادله می کنند، بدون آنکه سندیت آن را بررسی کنند؛ در مورد اینکه کدام تصویر واقعی است و کدام تصویر جعلی شبهاتی بوجود می آید و در مواقع حساسی که ما مجبور به استناد به اطلاعات منتشر شده میشویم باید بتوانیم جعلی یا حقیقی بودن آن را بررسی کنیم.
در این مقاله روشهای کشف روندهای مشابه بررسی شده و با توجه به اینکه محیط شبکه های اجتماعی ماهیتی ناهمگن دارد، برای کشف روندهای مشابه از الگوریتم های هوشمند محاسباتی بهینه سازی ازدحام ذره استفاده شده و همچنین برای کشف تگ های توصیفی مشترک، الگوریتمی به نام الگوریتم جستجوی مشترک به کار گرفته شده است. پس از آنکه تصاویر ترند شده در شبکه اجتماعی شناسایی شدند باید اعتبارسنجی شوند که کدام تصاویر واقعی و کدامیک جعلی هستند و این فرآیند، با استفاده از تکنیک های ماتریس هم رخداد که برای تشخیص تصویر حقیقی وجود دارد، جعلی یا حقیقی بودن تصاویر به اشتراک گذاشته شده بررسی خواهند شد . و در پایان به نتیجه گیری در مورد الگوریتم های مختلف خواهیم پرداخت.
خلاصه ماشینی:
com چکیده امروزه حجم زیادی از تصاویر با تگ های مشابه توسط کاربران در شبکه های اجتماعی آنلاین به اشتراک گذاشته میشود و کاربران دیگری این تصاویر را مبادله می کنند، بدون آنکه سندیت آن را بررسی کنند؛ در مورد اینکه کدام تصویر واقعی است و کدام تصویر جعلی شبهاتی بوجود می آید و در مواقع حساسی که ما مجبور به استناد به اطلاعات منتشر شده میشویم باید بتوانیم جعلی یا حقیقی بودن آن را بررسی کنیم.
پس از آنکه تصاویر ترند شده در شبکه اجتماعی شناسایی شدند باید اعتبارسنجی شوند که کدام تصاویر واقعی و کدامیک جعلی هستند و این فرآیند، با استفاده از تکنیک های ماتریس هم رخداد که برای تشخیص تصویر حقیقی وجود دارد، جعلی یا حقیقی بودن تصاویر به اشتراک گذاشته شده بررسی خواهند شد .
سؤالهای اساسی مقاله عبارتند از: انتخاب اولیه برای شناسایی Fake در شبکه های مختلف بر چه اساسی باشد؟ استخراج داده های مشکوک چگونه انجام شود؟ طبقه بندی داده های مورد بررسی با چه راهکاری انجام شود؟ تکنیک تشخیص جعل یا حقیقی بودن سند چه باشد؟ با محبوبیت گسترده و استفاده وسیع از شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر کاربران می توانستند محتوای رسانه ای را از طریق این رسانه ها به اشتراک بگذارند و با افزایش تقاضا بین افراد ، شناسایی تصاویر و تگ های به اشتراک گذاشته شده بین افراد، اهمیت پیدا کرد.
الگوریتم مبتنی بر هوش محاسباتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این مدل برای رسیدن به اهداف ذکر شده ابتدا در شبکه های اجتماعی، علائمی که برای توصیف تصاویر استفاده شده اند جستجو می شوند.