Skip to main content
فهرست مقالات

مشتری مداری و راهکارهای کسب رضایت مشتریان

نویسنده:

(5 صفحه - از 23 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : مشتری، مشتریان، رضایت مشتری، کارکنان، راهکارهای کسب رضایت مشتریان، مشتری مداری، سازمان، خدمات، محصول، مدیریت

خلاصه ماشینی:

"مشتری مداری‌ و راهکارهای کسب رضایت مشتریان اعظم یامینی-کارشناس مدیریت بازرگانی در کتابی از یک جامعه‌شناس خواندم که همه روابط انسان‌ها به گونه‌ای‌"معامله‌"می‌باشد و شما نمی‌توانید رابطه‌ای‌ را بیابید که از قاعده معامله بودن مستثنا باشد،حتی در اعمال‌ معنوی نیز چنین است حال به توجه به این‌که ما همواره در حال داد و ستد و معامله‌ با دیگران هستیم،نباشد فراموش کنیم که در برخی ساعات و لحظات ما عرضه کننده محصول یا ارایه‌کننده خدمت هستیم و در ازای آن در بسیاری از مواقع هم ما پذیرنده و یا تقاضا کننده‌ خدمات یا محصولات دیگران می‌باشیم و یا به عبارت دیگر،در خیلی از لحظه‌های این معاملات ما مشتری هستیم،یک‌ مشتری با انتظارات و توقعات خاص. (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از علل نارضایتی مردم‌ کشورمان از سازمان‌های‌ خدماتی،این است که‌ اینگونه سازمان‌ها توقعاتی‌ را ایجاد می‌کنند که قادر به‌ ارایه مطلوب و به موقع آنها نیستند. به دو طریق می‌توان خدماتی بیش از مشتریان را ارایه داد:راه اول،سخت کار کردن،بیشتر پول خرج کردن و انجام دادن کارهای اضافی است؛راه دوم هم این است که‌ انتظارات مشتریان به دقت کنترل شود،چون نباید انتظاراتی را در مشتریان ایجاد کنید و سپس خدماتی را ارایه دهید که تا حدی نامطلوب است،بلکه باید قول‌ها و ضمانت‌هایتان به‌ موقعیت شما کمک کند. 6-ایجاد تعهد به ارایه خدمت در تمام سطوح سازمان: نباید فقط مدیر عامل شرکت متعهد به ارایه خدمات خوب به‌ مشتریان باشد،یا فقط کارمندان متعهدبه این امر شوند،بلکه‌ باید همه افراد سازمان در این کار مشارکت داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.