چکیده:
هدف از مطالعه حاضر تاثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ادراک شده مصرفکنندگان شرکت دلند الکتریک با تاکید بر نقش میانجی رضایتمندی مصرف کننده در استان گلستان است.روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعهی آماری آن،کلیه مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک در استان گلستان می باشند و تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،384 نفر بوده است . ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که ضریب آلفای کرونباخ همه سوالات پرسشنامه بالای 7/ 0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بین مسائل زیست محیطی بر رضایت مصرف کنندگان، بینتوسعه جامعه بر رضایت مصرف کنندگان، بین شرایط فیزیکی محیط کار بررضایت مصرف کنندگان، بین قیمت مناسب محصولات بر رضایت مصرف کنندگان، بین کیفیت محصولات بر رضایت مصرف کنندگان ، بین برآورده شدن انتظارات بر رضایت مصرف کنندگان، بین فروش رابطه مند بر رضایت مصرف کنندگان و بین رضایت مصرف کنندگان بر روی ارزش درک شده مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتایج حاکی از آن است که بین مسائل زیست محیطی بر رضایت مصرف کننـدگان ، بـین توسـعه جامعـه بـر رضـایت مصرف کنندگان ، بین شرایط فیزیکی محیط کار بررضایت مصرف کنندگان ، بین قیمت مناسب محصولات بر رضایت مصـرف کننـدگان ، بین کیفیت محصولات بر رضایت مصرف کنندگان ، بین برآورده شدن انتظارات بر رضایت مصرف کنندگان ، بـین فـروش رابطـه منـد بـر رضایت مصرف کنندگان و بین رضایت مصرف کنندگان بر روی ارزش درک شده مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک تـاثیر مثبـت و معنادار وجود دارد.
لـذا در آخـر سوالی که مطرح می شود این است که آیا در شرکت دلند الکتریک ، مسئولیت اجتماعی از طریق رضایتمندی مصرف کننده بر ارزش ادراک شده مصرف کنندگان تأثیر دارد؟ مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش 1 مسئولیت اجتماعی مسئولیت اجتماعی شرکت ها عموما به شیوه ای از تجارت و نیز خلق ارزش های اجتماعی اطلاق می شود که مطابق و حتـی فراتر از الزامات قانونی و اخلاقی عمل می کند و خواسته های عمومی و اقدامات قانونی در پاسخگویی بـه ارزش هـای گـروه هـای ذینفع را در نظر می گیرد (امیدوار، ١٣٨٦).
برای بـه کـارگیری ابـزار مناسـب تحقیـق ، پـس از مطالعه ی کتب و مقالات متعدد مربوط به ادبیات تحقیق ، مهم ترین عوامل و شاخص های ارایه شـده در زمینـه ی مسـئولیت اجتماعی در میان مصرف کنندگان استخراج شد و سپس پرسشنامه ای با ٣٧ سوال که (٤ سوال آن مربوط به شرایط فیزیکـی محیط کار، ٣ سوال آن مربوط به مسائل زیست محیطی، ٥ سوال آن مربوط به توسعه جامعه ، ٥ سـوال آن مربـوط بـه قیمـت مصرف کننده ، ٤ سوال آن مربوط به کیفیت محصولات ، ٣ سوال آن مربوط به برآورده شدن انتظارات ، ٤ سـوال آن مربـوط بـه فروش رابطه مند ، ٥ سوال آن مربوط به رضایت مصرف کننده و ٤ سوال آن مربوط به ارزش ادراک شده مـی باشـد.