چکیده:
هدف اصلی این مقاله ،استفاده از کاربردی ترین نوع مدیریت یعنی مدیریت دانش است که بیشتر سازمان [:
ها امروزهء با رعایت و اختصاص دادن دانش در پروژه های خود به بالاترین سطح ممکن خواهند رسید» در :
این مقالهء ما در ابتدا از تعریف دانش شروع خواهیم کرد و بعد به معرفی مدیریت دانش می پردازیم؛ هدف 4
ما در این مقاله قرار دادن قابلیت و توانایی مدیریتی به عنوان متغیر مستقل و خلاقیت و نوآوری به عنوان 7
متغیر وابسته و فناوری اطلاعات در نقش تعدیل کنندگی است. در این بررسی ما به تعریف هر کدام از 3
مستقل ها خواهیم پرداخت و بیان ساز و کارهای استفاده نوین از این متغیر ها و رابطه آیی که بین این
متغیر ها وجود دارد و در آخر استفاده از نظر سنجی معتبر و رسیدن به نتیجه بهبود عملکرد کارکنان با
استفاده از تاثیر دانش در سازمان ها.
خلاصه ماشینی:
"بنابراین هر کسی در هر شغلی که باشد توانایی بیان یک ایده و یا یک روش درست در جهت بهبود عملکرد شرکت و یا سازمان را قادر خواد بود ولی این ایده کاملا مرتبط است که مدیر مافوق چگونه از آن بهره ببرد و با مدیریت دانش خود توانایی اجرا و بسر آن را فراهم سازد، همیشه مدرن بودن برای هر پیشرفتی لازم است در گذشته تمام احکام و فیش های حقوقی در ایران توسط کاغذ و یا برگه ایی در کارگزینی اداره مربوطه ، قابل دریافت بود ولی بعد در اواخر دهه 80از طریق فناوری اطلاعات باعث شد تمامی پرسنل بتوانند پشت سیستم کامپیوتر خود در منزل به حکم و فیش حقوقی خود دسترسی داشته باشند در این عمل هم از ترافیک ومخارج اضافی جلوگیری شده است هم از اتلاف وقت برخی نویسندگان با اقتباس از استونر،1995 خلاقیت را به عنوان پدیدآوری فکری نو تعریف می کنن.
رابطه خلاقیت و نوآوری: خلاقیت نو آوری بهبود عملکرد سازمان (بازار) پدید آوردن فکر محصول جدید / توسعه فرایند تولید محصول شیوه برخورد مدیران با استفاده از مدیریت دانش، در جهت ارتقا شرکت یا سازمان مدیران در سازمان های دانش توسعه با تکیه بر علم دانش خود می توانند زمینه گسترش این ویژگی های نقش حساس و مهم را رقم می زنند.
Considering the extent of the effect of knowledge management on innovation (among managers and employees in technological firms based on Science & technology park, Urmia University), Innovation and Creativity in Human Sciences Quarterly, 1(3): 29-51."